FANDOM

Watch-bot

Watch-bot na ręce Sama

Watchbot

Watch-bot (lub Watch-Out) – niewielkie cybertroniańskie zwierzę wykorzystywane przez Soundwave’a do szpiegowania ludzi.

Charakterystyka

Watch-bot miał wygląd niewielkiego skorpiona transformującego się w zegarek. Miał nie więcej niż 30 cm łącznej długości, trzy pary odnóży krocznych, okrągłe ciało oraz długi ogon zakończony podwójnym ostrzem. Miał też osiem par niewielkich odnóży wyrastających bo bokach ogona. Nie posiadał żadnego widocznego uzbrojenia.

Watch-bot posiadał zdolność częściowego kontrolowania ludzkiego systemu nerwowego. Znajdując się w postaci zegarka na ręce swojej ofiary, wbijał jej odnóża ogonowe w skórę. Te zaś mając kontakt z systemem nerwowym, zakłócały jego pracę i uniemożliwiały ofierze powiedzenie komukolwiek o obecności szpiega. W ten sposób skorpion mógł podsłuchiwać ważne rozmowy i przekazywać informacje swoim panom.

Historia

Początki

Watch-boty były zwierzętami pochodzącymi z planety Cybertron(tam jednak nie mogły nazywać się Watch-boty). Nieznana jest ich historia jeszcze na ich ojczystej planecie. Możliwe, że wykonywały jakieś świadczenia dla Deceptikonów w czasach Wielkiej Wojny.

Transformers: Dark of the Moon

Soundwave początkowo umieścił Watch-bota na ręce Jerry' ego Wanga. Po jego śmierci Deceptikon powrócił do właściciela. Dylan na rozkaz Soundwave’a implikował go na rękę Sama Witwicky’ego, by dowiedzieć się, czy Autoboty planują kontratak. Po wystartowaniu Xantium Watch-bot przekazał tą informację Starscreamowi, który ostrzelał rakietę. Po tym szpieg odczepił się i Sam go rozdeptał.

Dalsze losy

Dalsze losy innych Watch-botów pozostają nieznane.