FANDOM

Steeljaw
350px-AOESteeljaw
Informacje
Frakcja Łowcy
Specjalizacja Strażnik, tropiciel
Wielkość Około 4m długości
Uzbrojenie Szczęki, pazury
Zadania Pilnowanie pokładu więziennego statku Łowców
Status Większość martwa

Steeljaw- gatunek biomechanicznych kosmicznych potworów przypominających wilki. Wataha tych stworów pełniła funkcję zwierząt łowieckich i strażników na pokładzie statku łowcy nagród Lockdown'a.

Charakterystyka

Steeljaw był istotą innego rodzaju niż Transformery - był gatunkiem kosmicznego zwierzęcia, pochodzącego z innej planety niż Cybertron i mającym odmienne właściwości anatomiczne i fizjologiczne. Nie potrafił się transformować ani korzystać z broni innej niż jego własne szczęki czy pazury.

Była to istota biomechaniczna - posiadała zarówno metalowe, mechaniczne elementy, jak i biologiczny układ mięśniowy zbudowany z żywej tkanki. Istota ta miała około czterech metrów długości i wyglądem przypominała ziemskiego wilka. Posiadała metalowy szkielet oraz głowę wyposażoną w potężne szczęki oraz zapewne niektóre elementy wewnętrzne. Ciało pokryte było zaś mięśniami i ścięgnami pokrytymi niezwykle wytrzymałą skórą, zaś z karku wyrastała mu grzywa złożona z kolczastych wyrostków, najprawdopodobniej również biologicznych. Skóra potwora miała lekko czerwonawe zabarwienie, zaś mechaniczne elementy miały szaroczarną, metaliczną barwę. Czerwone ślepia oraz pełna zębów paszcza nadawała mu monstrualnego wyglądu.

Losy

Łowca nagród Lockdown posiadał na swoich usługach watahę około tuzina tych stworów, których głównym zadaniem było pilnowanie jego prywatnego więzienia oraz trofeów na pokładzie jego statku. Najprawdopodobniej również pomagały mu w łowach.

Podczas akcji odbicia Optimusa trójka głównych bohaterów zmuszona była uciekać przed grupą Steeljawów, nasłanych przez Lockdowna w celu przegonienia potencjalnych intruzów z lochów jego statku. Większość z nich została zastrzelona przez Cade'a lub spadła ze statku z dużej wysokości.