FANDOM

Samuel Witwicky
Sam
Informacje
Data urodzenia 1990
Miejsce urodzenia Okolice Tranquility
Rodzina Ronald Witwicky (ojciec)

Judith Witwicky (matka) Archibald Witwicky (pradziadek)

Wykształcenie szkoła średnia w Nevadzie lub Arizonie

studia w University of Pennsylvania na wydziale fizyki

W związku z Mikaela Banes (wpierw)

Carly Spencer (aktualnie)

Status Żyje, aktywny
SW

Samuel James „Sam” Witwicky – główny bohater trylogii, mimowolnie wplątany w konflikt dwóch frakcji Cybertronian i związany z Autobotami. Urodzony około roku 1990 gdzieś w okolicach Tranquility. Mieszkał w średniej wielkości mieście, gdzie dorastał i uczył się. Studiował w Collageu w Uniwersytecie Filadelfii. Wpierw związany z  Mikaelą Banes, następnie z Carly Spencer.

Charakterystyka

Sam urodził się w prowincjonalnym mieście niedaleko Tranquility. Był jedynakiem, wychowywał się wraz z rodzicami w domku na przedmieściach. W szkole nie był prymusem, lecz nie miał też większych problemów z nauką. Jego głównym zainteresowaniem były samochody i dziewczyny. Interesował się też mechaniką i po trochu również fizyką.

Z charakteru był osobą życzliwą, niezbyt śmiałą, lecz posiadającą pewien dystans i poczucie humoru. Nie był specjalnie lubiany, często padał ofiarą żartów, lecz nie przybierało to formy prześladowań. Przyjaźnił się z Milesem Lancaster’em.

Losy

Historia rodzinna

Z rodziną Witwicky’ch wiązała się ciekawa historia. Pradziadek Sama – kapitan Archibald Witwicky - był słynnym podróżnikiem i badaczem kręgu polarnego. W 1897 odbywał podróż poprzez Ocean Arktyczny, gdy nagle jego statek utknął pośród lodu. Kapitan wraz z załogą dzielnie usiłowali skruszyć lodową pułapkę, gdy nagle lód załamał się i kapitan wpadł do utworzonej dziury. Znalazł się w powietrznej komorze, gdzie – jak potem utrzymywał – ujrzał ciało „Człowieka Lodu”. W rzeczywistości był to zamrożony Megatron, który tysiące lat temu rozbił się w kręgu polarnym. Archibald nieumyślnie włączył jego system nawigacyjny i współrzędne położenia Wszechiskry zostały wypalone na jego okularach. Kapitan po powrocie do ojczyzny został uznany za niepoczytalnego i trafił do zakładu dla umysłowo chorych.

W przyszłości feralne okulary zostały wystawione przez jego prawnuka Sama na eBay’u i ściągnęły na niego poszukujące Kości Transformery.

Szkoła średnia

Sam uczęszczał do okolicznego liceum, do jednej klasy ze swoją przyszłą dziewczyną Mikaelą. Jego perypetie zaczęły się w momencie, gdy ojciec kupił mu pierwszy samochód - zdezelowany Chevrolet Camaro. Jak się następnie okazało, był on zakamuflowanym przedstawicielem obcej cywilizacji, noszącym imię Bumblebee. Ujawnił się chłopakowi, gdy ten został zaatakowany przez wóz policyjny, będący podobną do niego, lecz wrogą istotą.

Robot zaprowadził Sama i Mikelę na spotkanie z liderem swojej grupy, Optimusem Prime, który wyjaśnił mu cel swojego pobytu na Ziemi - odszukanie zaginionej przed tysiącami lat Wszechiskry przed Deceptikonami. W tym celu miały posłużyć okulary jego pradziadka, zawierające wypalone na nich współrzędne.

Na dom Witwicky'ch został jednak przeprowadzony nalot Secret Service, który aresztował domowników i schwytał Bumblebee. Gdy jednak sytuacja w Pentagonie uległa zmianie, Sam i Mikela zostali wypuszczeni i wezwani w charakterze konsultantów do bazy Sektora 7. Tam przedstawiono im zamrożonego Megatrona oraz Wszechiskrę, a także pojmanego Bumblebee. Agent Seymour Simmons został zmuszony przez Lennoxa do spełnienia życzenie Sama, jakim było uwolnienie Bumblebbe. Niebawem, gdy Wszechiskra została namierzona przez Deceptikony w Sektorze 7 miała miejsce awaria prądu, w wyniku czego Megatron się odmroził. Sam pojechał wraz z Autobotami do Mission City, gdzie rozegrała się bitwa. Tam pomagał obronić Wszechiskrę przed Megatronem. Zakończył bitwę wbijając Sześcian w pierś Megatrona i go zabijając, ratując tym samym Optimusa przed śmiercią(miał wbić Sześcian w jego pierś, by go zniszczyć, ale Optimus by zginął). Wówczas Optimus uznał, że jest jego dłużnikiem i za jego zgodą Bumblebbe został z nim jako jego przyjaciel i samochód.

Studia

Przez kolejne 2 lata Sam mieszkał w domu i był bardzo związany z ukochaną Mikaelą Banes. Jako przyjaciel towarzsyszył mu Bumblebbe. Sam przez 2 lata nie wiedział jednak o jednym - w jego bluzie, którą miał na sobie w Mission City był kawałek Wszechiskry. Zorientował się dopiero, gdy szykował się na wyjazd do collegu. Gdy go dotknął widział symbole prowadzące do Żniwarza Słońc w Egipcie. Powierzył wówczas skrawek Mikaeli i wyruszył bez Bee(na pierwszym roku nie wolno było posiadać samochodów). W collegeu była spotkał kobietę(nie zdradzał Mikaeli), która wsiadła do Bee, a później siłą wciągnęła do łóżka i próbowała pocałować, gdy akurat weszła Mikaela. Ta jednak szybko poznała prawdę, gdyż kobieta z collegeu okazała się być Deceptikonem. Niebawem Sam został schwytany przez wskrzeszonego Megatrona, uratował go jednak Optimus Prime, który zginął w jego obronie. Później Upadły przybył na Ziemię i groził ludziom zniszczeniem Ziemi, jeśli nie wydzadzą mu Sama. Dlatego stał się poszukiwanym zbiegiem. Niebawem Sam i Mikaela spotkali się z Simmonsem i dotarli do Jetfire'a, byłego Deeptikona, obecnie Autobota. Wskrzesili go, a ten zabrał ich do Egiptu na pustynię, w której ukryty był grobowiec Prime'ów. Niebawem dzięki gwiazdom(Trzej Królowie mieli wskazać drogę do grobowca) Sam dotarł do grobowca i odnalazł Matrycę Przywództw mogącą wskrzesić Optimusa. Matryca jednak się rozsypała. Sam mimo wszystko się nie poddał i biegł po pustyni do przywiezionych szczątków Optimusa. Gdy wydawało się, że zginał w swojej wizji zobaczył pierwszych Prime'ów którzy powiedzieli mu, że na Matrycę trzeba zasłużyć, nie można jej znaleźć. Prime'owie powierzyli Samowi Matrycę, a ten wskrzesił Optimusa.

Pierwsza praca zawodowa

W trakcie kolejnych dwóch lat Mikaela Banes zerwała z Samem, a ten związał się z Carly Spencer. W tym czasie Sam również szukał pracy. W końcu ją znalazł.Tam jego współpracownik napadł go w łazience i poinformował go, że Autoboty są w niebezpieczeństwie. Poznał również szefa Carly w firmie, który podarował im drogocenne auto. Niebawem jednak dowiedział się, że ten szef, Dylan współpracuje z Deceptikonami, a to auto było Deceptikonem(Soundwave). Wtedy również Dylan schwytał Carly i kazał Samowi odnaleźć Optimusa i dowiedzieć się o jego strategii. Na jego rękę wlazł Deceptikon, który kontrolował Sama. Sam musiał spełnić żądania i odnalazł Optimusa. Na szczęście ten akurat udawał przed wszystkimi, że nie ma planu(udawał, że opuszcza Ziemię, a rozbił się na Atlantyku. Celowo podszedł pod ogień Deceptikonowi, Starscreamowi). Sam podał informację Dylanowi o braku planu, a Deceptikon go opuścił. Później Sam poinformował NEST o zdradzie Dylana i wybrał się do Chicago, gdzie on przebywał i trzymał Carly, by ją uratować. Tam dowiedział się o planie Autobotów i zaatakował Dylana. Uwolnił Carly, a potem walczył w bitwie o Chicago. Podczas niej zabił Dylana.

Dalsze losy

Niebawem Sam umarł lub zginął. Okoliczności jego śmierci nie są znane, albowiem w filmie podano informacje o ostatnich osobach z rodu Witwiccan wywodzących się od Merlina z średniowiecza.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki