FANDOM

Quintessa - jeden z czarnych charakterów filmu Transformers: Ostatni Rycerz. Należała do enigmatycznej rasy Twórców. Stwórczyni Optimusa Prime' a.

Historia

Przybycie na Ziemię

Nie jest to pewne, lecz możliwe, że Quintessa była jedną z Twórców, którzy przybyli na Ziemię jeszcze za czasów dinozaurów i brała udział w powstaniu Dinobotów.

Wszechiskra i Optimus

Quintessa, jako Twórca prawdopodobnie stworzyła Wszechiskrę, która potem stworzyła pierwszych siedmiu Prime' ów - protoplastów dynastii Prime' ów. Była twórczynią Optimus Prime' a.

Transformers: Wiek Zagłady

Prawdopodobnie to ona wydała rozkaz łowcy nagród Lockdownowi, by poleciał na Ziemię, odnalazł Optimusa i przywiózł go do niej.

Transformers: Ostatni Rycerz

Po pokonaniu Lockdowna Optimus Prime wyleciał w kosmos na Cybertron, gdzie spotkał się właśnie z Quintessą. Quintessa rzuciła urok na Prime' a i nazwała go Nemesisem, dzięki czemu Optimus stał się jej posłuszny. Dzięki hipnozie nie odniósł się do Cade' a Yeagera jak do przyjaciela i zażądał oddania laski, która mogłaby odbudować Cybertron. Była wściekła, gdy na wskutek słów Cade' a hipnoza przestała działać. Za pomocą laski, którą zdobyła próbowałą odbudować Cybertron. Ze względu na zagładę, jaka spotkałaby wtedy Ziemię Optimus(nie był już pod działaniem hipnozy) nie pozwolił na to i pokonał Quintessę. Ona jednak przeżyła. Pod koniec mówi, że wie, co może zniszczyć Unicrona. To ona powiedziała Optimusowi Prime' owi, że Ziemia to w rzeczywistości Unicron, pradawny wróg Cybertronu.