FANDOM

Terrororsaur
Terrorsaur-jp.jpg
Funkcja Walka Powietrzna
Transformacje: Cybertronśki odrzutowiec Pteranodon

Transmetaliczny Pteranodon

Serie Kosmiczne Wojny
Głosu użyczył(a) Doug Parker (angielski)

Lektor (polski)

Terrorsaur to postać z serii Transformers.

Beast Wars

Terrorsaur był jednym z członków oryginalnej załogi statku "Darkside". Razem z pobratymcami, pod wodzą generała Predaconów, znanego odtąd jako Megatron, skradli Złoty Dysk z archiwów Cybertronu i ukradli statek.

Sprytny i pokręcony, Terrorsaur był niemalże kopią Decepticona Starscreama w swych planach obalenia Megatrona i przejęcia władzy nad Predaconami (co śmieszniejsze, Terrorsaura i Starscreama w BW dubbingował ten sam aktor - Doug Parker). W czasie Wojen Bestii jego alt-modem był Pteranodon. Zgodnie ze słowami Boba Forwarda i Larry'ego DiTillo uzbrojeniem Terrorsaura były miotacze rakiet (na skrzydłach), karabinek plazmowy (w ręce) i promienie optyczne.

W książce o BW mówi się, że "podlizuje się Megatronowi, kiedy musi, wbija mu nóż w plecy kiedy tylko może".

Transformers: Timelines

Generał Megatron zebrał załogę myślących tak jak on. Podczas gdy Terrorsaur i Waspinator skradli statek "Darkside", on, Dinobot i Scorponok skradli Złoty Dysk i zabili jednego, rozbroili drugiego i zmusili trzeciego (Tigatrona) oficera statku aby ich przepuścił. Po zaokrętowaniu się odlecieli z dwoma innymi statkami na ogonie. Jednym z nich był "Axalon" pod dowództwem Optimusa Primala, drugi - "Chromia 10" dowodzona przez Airazor. Z małą pomocą Laserbeak'a i Buzzsawa (posłanych przez Divebomba by plan Megatrona, aby zmienić bieg czasu, na pewno się powiódł) zniszczyli jeden ze statków. "Darkside" i "Axalon" dokonali podróży przez Transwarpową sieć, rozbijając się na prehistorycznej Ziemi i rozpoczynając Wojny Bestii. Co ciekawe, jeszcze przed obraniem formy pteranodona Terrorsaur miał zwyczaj przerywać swoje wypowiedzi krótki "Raauk". Jak pokazują rysunki Marcelo Matere, rysownika Transformers: Timelines przed rozbiciem Terrorsaur zmieniał się w cybertrański odrzutowiec.

Sezon 1

Pteranodon hharder.jpg

Pteranodon

Po rozbiciu na Ziemi Maximale i Predaconi odkryli, że muszą znaleźć nowe formy, aby ochronić się przed szkodliwym promieniowaniem energonowym. Terrorsaur wybrał formę pteranodona, po zeskanowaniu szczątków latającego gada. Został jednym z lataczy, wraz z Waspinatorem i - później - Infernem. Jednak ambicje Terrorsaura nie dawały się zepchnąć w głąb. Wciąż i wciąż wyzywał Megatrona do walki o przywództwo nad Predaconami i, zgodnie z dziedzictwem Starscreama, wciąż przegrywał te walki.

Zdradzieckość Terrorsaura nie była widoczna aż do odcinka "Equal Measures" (Równe Szanse) gdzie miał krótki, fałszywy układ z Dinobotem, który wkrótce wyrzucił go z bazy. Później, w "Power Sourge" (Doładowanie) znalazł na lewitującej górze wielkie zasoby energonu, które umożliwiły mu pokonanie Megatrona "jakby był botem egzekucyjnym" (jak to ujął Cheetor). Jednak Optimus i Rattrap zniszczyli górę, a Scorponok zdołał odbudować Megatrona. Mimo zdrady Megatron pozostawił go przy życiu, by mieć większą przewagę w powietrzu. Terrorsaur próbował także zawrzeć układ z przeprogramowanym Rhinoxem, ale nie udało mu się. Wkrótce potem postanowił, przy pomocy Rattrapa, jeszcze raz uzyskać władzę. Ta ostatnia próba skończyła się całkowitą klęską Terrorsaura. Od tej pory Terrorsaur porzucił swe ambicje i stał się lojalnym żołnierzem. Niejeden raz walczył z Maximalką Airazor.

Sezon 2

Terrorsaur pojawił się tylko w jednej scenie sezonu 2 - scenie swojej śmierci. Kiedy eksplozja niszczyciela planet kosmitów o nazwie Vok wyzwoliła falę kwantową, która zamieniła część Transformerów w Transmetale, Terrorsaur i Scorponok zderzyli się ze sobą w powietrzu i spadli do dołu z lawą, nad którym rozbił się "Darkside". Co ciekawe, obaj byli otoczeni jasną powłoką, która otoczyła także Cheetora, Rattrapa i Megatrona przed ich transmetalizacją, można więc wnioskować, że gdyby nie wypadek, również byliby Transmetalami. Pierwotnie to Waspinator miał zginąć, a Terrorsaur stać się transmetalem; jednak ze względu na popularność Waspinatora postanowiono go oszczędzić.

3H Enterprises

Terrorsaur pojawił się w Transformers: Universe w swej oryginalnej formie, porwany przez Unicrona. Nie powstał jednak jako zabawka.

Manga

W przeciwieństwie do serialu, Terrorsaur przeżył eksplozję, ale został bezsensownie zabity przez Optimusa.

Zabawki

Oryginalny Terrorsaur został wydany wraz z ukrytą bronią. Później został przekolorowany jako Lazorbeak, Hydra, Fractyl i Swoop.

Transmetalowy Terrorsaur miał wygląd "latającego skrzydła" został wydany, ale nie użyty w serialu. Powrócił na kartach Transformers: Universe. Ponieważ Unicron ściągał swe ofiary z różnych czasów i miejsc, jest możliwe że porwał Terrorsaura zanim ten spadł do lawy.

Dinobot Terranotron był rekolorem Transmetal Terrorsaura. Podobnie miało być z Transmetal Fractylem, ale nigdy do tego nie doszło.

Linki zewnętrzne

Terrorsaur na seibertron.com Transmetal Terrorsaur na seibertron.com

Więcej z Fandomu

Losowa wiki