FANDOM

BattleProtoform..

Bojowa protoforma w trakcie walk o Gizę

BattleProtoform2
Hatchlings

Niedojrzała larwa

Protoforma bojowa – typ Cybertronian wytwarzanych sztucznie przy użyciu Energonu, wykorzystywanych jako żołnierze przez Deceptikony.

Charakterystyka

Istota taka była wytwarzana w specjalnym kokonie w bliżej nieznany sposób. Do rozrostu potrzebowała odpowiednich warunków i ciągłego zaopatrywania Energonem. Kształtowała się w sposób porównywalny do ludzkiego embriona – od niewielkiej larwy aż do dojrzałej formy.

Młoda protoforma nie miała wykształconych nóg, lecz jedynie ogon. Rozwijała się wewnątrz półprzezroczystego kokonu wypełnionego płynem i emitującego niebieskawe światło. W miarę czasu przybierała humanoidalny kształt i opuszczała kokon.

Dojrzała protoforma miała od 5 do 8 metrów wzrostu i miała wygląd typowego Transformera. Miała srebrnoszarą barwę, proporcjonalne ciało bez szczególnych znaków. Wbrew temu co mogło by się wydawać, nie byli oni klonami i posiadali własne charaktery oraz osobowości. Najczęściej posługiwali się cybertroniańskimi pistoletami i karabinami. Byli też wykorzystywani jako piloci deceptikońskich myśliwców.

Historia

Upadły zażyczył sobie stworzenia armii protoform bojowych, do produkcji których potrzebował Energonu. Starscream był obeznany w wytwarzaniu tych istot, wobec czego utworzył we wraku Nemesis ich wylęgarnię. Te protoformy, które dojrzały – było ich około tuzina – wzięły udział w bitwie o Gizę. 

Po swojej porażce w Egipcie Megatron hodował młode protoformy na sawannie w Namibii, trzymając je w beczkach. Wiele protoform bojowych wchodziło w skład ukrytej na powierzchni Księżyca armii – przeważnie byli to szeregowcy i piloci. W oblężeniu Chicago wzięło udział co najmniej kilkadziesiąt takich istot.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki