FANDOM

Glasses
Okulary Archibalda Witwicky - okulary korekcyjne należące do żyjącego na przełomie XIX i XX wieku kapitana Archibalda Witwicky, pradziadka Sama.

Były to zwykłe, niczym nie wyróżniające się szkła korekcyjne. Było jednak coś, co sprawiło, że stały się one obiektem pożądania przedstawicieli dwóch kosmicznych frakcji - wypalone na nich cybertrojańskie znaki i symbole. Gdy w 1897 roku Archibald odbywał podróż przez koło podbiegunowe, odnalazł pod lodem zamrożone ciało Megatrona i niechcący uruchomił jego system nawigacyjny. Współrzędne położenia Wszechiskry zostały wypalone na jego okularach, które następnie powróciły wraz z nim do Ameryki.

Po ponad stu latach okulary podróżnika dostały się w ręce jego prawnuka, który zbierając na swój pierwszy samochód wystawił je na eBay'u. Tam też odnalazły je Deceptikony, poszukujące wszelkich tropów prowadzących do Megatrona i Kości.

Dzięki interwencji Autobotów chłopak uniknął konfrontacji z polującymi na posiadacza okularów Deceptikonami. Okulary zostały przekazane w ręce Optimusa Prime'a, który dotarł do źródła współrzędnych - rzeki Kolorado w okolicach Zapory Hoovera.