FANDOM

Ogniwo

Ogniwo w ruinach elektrowni

Ogniwo paliwowe – fragment silnika Arki, statku kosmicznego Autobotów.

Był to artefakt o bliżej nieznanej funkcji; najprawdopodobniej ulokowany był w systemie silnikowym i służył do generowania energii napędowej z Energonu. Samo ogniwo miało wygląd stosunkowo niewielkiej kuli o średnicy wynoszącej około pół metra. Wystawały z niej pęki kabli łączących urządzenie z resztą statku.

Ogniwo zostało zrabowane z wraku Arki i przetransportowane na Ziemię przez radziecką sondę kosmiczną w latach 70-tych. Sowieci przeprowadzali nad nim serię eksperymentów, dla których przykrywką stała się budowa elektrowni atomowej w Czarnobylu. W 1986 doszło do incydentu, zakamuflowanego potem jako awaria reaktora. Ogniwo pozostało na specjalnym statywie w jednym z opustoszałych pomieszczeń i leżało tam zapomniane aż do 2011.

Po dowiedzeniu się o istnieniu czegoś podejrzanego na Ukrainie, oddział NEST i Optimus Prime wyruszyli tam. Na miejscu odnaleźli ogniwo, zostali jednak zaatakowani przez Shockwave’a i jego potwora. Najprawdopodobniej była to zaplanowana zasadzka, bądź też Deceptikon napotkał ich tam przypadkowo, chcąc samemu zdobyć artefakt. Akcja zakończyła się ucieczką agresorów i przetransportowaniem ogniwa do bazy NEST w Waszyngtonie.