FANDOM

Nemesis1

Okręt stacjonujący na jednym z księżyców Saturna

Nemesis – deceptikoński okręt kosmiczny dowodzony przez Soundwave’a. Posłużył przebywającym poza Ziemią Deceptikonom jako tymczasowa baza operacyjna, główna kryjówka oraz miejsce do produkcji nowych protoform. Był również chwilową kwaterą i kryjówką Upadłego. Podczas wydarzeń z Zemsty Upadłych okręt stacjonował na powierzchni Charru – jednego z księżyców Saturna.

Charakterystyka

Nemesis2

Komnata Upadłego

Nemesis było ogromnym statkiem o bliżej nieznanej długości, najprawdopodobniej wynosiła ona co najmniej kilometr. Miało dziwny i nietypowy kształt; środkowa część była najgrubsza, posiadała wystające szpikulce, anteny i groty na dziobie. Po obu stronach wystawały z niej wąskie, symetryczne ramiona, zakończone nadbudówkami. Stan okrętu był co najmniej mocno zaniedbany; był on w zasadzie wrakiem, chociaż zdolnym do lotu.

Wewnątrz Deceptikony urządziły wylęgarnię bojowych protoform, czyli innymi słowy nowych robotów pozyskanych metodą porównywalną do klonowania. Większość zaniedbanych korytarzy przekształcono w swoiste gniazdo, gdzie ze ścian i sufitów zwieszały się kokony z dorastającymi protoformami. Pomieszczeniami okrętowymi były głównie komnaty i korytarze, w jednej z nich miał kwaterę Upadły, który osobiście przybył do Układu Słonecznego. Umiejscowiony był w specjalnym fotelu i podłączony do kabli zaopatrujących go w Energon.

Historia

Początki

Okręt Nemesis został wybudowany prawdopodobnie na Cybertronie. Nie wiadomo, co się działo z nim zanim odleciał on z tej planety. Prawdopodobnie Upadły stacjonował na nim, od kiedy Megatron uwolnił go z sarkofagu, w którym ten został uwięziony i zapieczętowany.

Droga w kosmos

Niebawem na pokładzie statku Nemesis odleciały Deceptikony biorące udział w wyścigu o Wszechiskrę. Obecny był na nim też Upadły. Statek prawdopodobnie przemierzył wiele miejsc w kosmosie, aż Megatron nie zorientował się, że zaginiona Wszechiskra jest na Ziemi. To prawdopodobnie wtedy okręt wylądował na powierzchni Charru - jednego z księżyców z Saturna.

Przez kolejne lata Nemesis stacjonował na powierzchni Charru.

Transformers: Zemsta Upadłych

Maxresdefault (1)-2

Megatron i Upadły na pokładzie Nemesis w 2009 r.

W 2009 r. okręt nadal stacjonował na powierzchni Charru i był siedzibą Deceptikonów. Wtedy to też na pokład statku przyleciał Megatron, który dopiero co został ożywiony po dwóch latach od swojej śmierci. Tam Megatron odbył rozmowę z Upadłym, który zlecił mu wydobycie wiedzy z Wszechiskry prowadzącej do Żniwarza Słońc z mózgu Sama Witwicky' ego.

Dopiero po śmierci Optimusa Prime' a, którego niebawem zabił Megatron, Upadłu opuścił statek Nemesis i przyleciał z powrotem na Ziemię, by odnaleźć zagionioną Matrycę Przywództwa i Żniwarz Słońc oraz by wyssać energię ze Słońca.

Dalsze losy

Nie wiadomo, co stało się ze statkiem Nemesis po pokonaniu Upadłego. Prawdopodobnie pozostał on na powierzchni Charru.

Ciekawostki

Ciekawostką jest to , że w grze "Transformers Wojna o Cybertron" Trypticon zmieniał się właśnie w Nemesis.
Maxresdefault

Trypticon w grze Transformers Wojna o Cybertron