FANDOM

NEST

NEST (Non-biological Extraterrestrial Species Treaty) - tajna organizacja wojskowa działająca z ramienia amerykańskiego rządu, powstała w wyniku sojuszu Autobotów i ludzi. Miała charakter specjalnej grupy uderzeniowej, wspieranej przez sztab wojskowych i naukowców. Stanowiła kontynuację rozwiązanego Sektora 7.

Działalność

Głównym celem organizacji było wytropienie i unieszkodliwienie ukrytych na Ziemi niedobitków Deceptikonów, dlatego też NEST miało charakter przede wszystkim militarny. Organizacja posiadała imponujące zaplecze techniczne, dofinansowanie rządowe, wojskowy sprzęt od amerykańskiej armii oraz wspomagana była przez grupę techników i naukowców. NEST posiadało łącznika z Białym Domem, który odpowiadał przed prezydentem za działalność organizacji. O jej istnieniu poinformowane było również ONZ, NATO oraz głowy większości dużych państw, co pozwalało na przeprowadzanie akcji na całym globie. Z czasem, gdy liczba Deceptikonów na Ziemi zmalała, NEST podejmowało się również akcji antyterrorystycznych, głównie na Bliskim Wschodzie.

Wyposażenie

NEST korzystało z całej potęgi militarnej armii Stanów Zjednoczonych, mając dostęp do wszelkiego rodzaju samolotów i helikopterów, samochodów wojskowych, czołgów, bezzałogowych dronów oraz floty morskiej.

Historia

Powstanie

Grupa NEST została utworzona z inicjatywy Optimusa Prime'a oraz przedstawicieli rządu i wojska USA w przeciągu krótkiego czasu od bitwy w Mission City. Organizacja powstała prawdopodobnie jeszcze w 2007 r. NEST miał swoją siedzibę w Waszyngtonie oraz na wyspie Diego Garcia, gdzie przechowywano ostatni - jak Transformersom i ludziom się wydawało - odłamek Wszechiskry(drugi miał Sam Witwicky). Na Diego Garcia pochowywano też poległych Autobotów.

Początki

W ciągu niecałego roku na Ziemię przybyły kolejne Autoboty, zachęcone wezwaniem Optimusa do zadomowienia się na planecie ludzi. Do 2009 na naszą planetę dołączyło 7 kolejnych Autobotów, których głównym zadaniem było tropienie i zwalczanie Deceptikonów.

Pierwsza inwazja na Ziemię

Diego.-0

Hangar Autobotów w siedzibie NEST w 2009 r.

W 2009 r. w Szanghaju miała miejsce jedna z akcji wyłapywania niedobitków Deceptikonów. Wraz z Autobotami do miasta pojechali ludzie m.in: Robert Epps. Tam jeden z zabitych Deceptikonów przed śmiercią powiedział, że Upadły przybędzie.

Niebawem do siedziby NEST na polecenie prezydenta przybył Theodor Galloway, który chciał, by Autoboty opuściły Ziemię(liczył, że Deceptikony podążą za nimi). Jedną z rozmów w siedzibie podsłuchał podłączony do satelity w kosmosie Deceptikon Soundwave i dowiedział się, że na wyspie Diego Garcia jest odłamek Wszechiskry. W wyniku tego podwładny Soundwave' a, Ravage włamał się na Diego Garcia i wykradł odłamek.

Po śmierci Optimusa członkowie NEST przejęli jego zwłoki. Zanim jednak zdążyli pochować je na Diego Garcia, Sam Witwicky powiadomił ich, żeby przewieźli je do Egiptu, albowiem on może wskrzesić Optimusa. Zadania tego podjęli się żołnierze m.in: William Lennox i Robert Epps. Wraz z armią leciał Theodor Galloway, który jednak odłączył się od reszty. Później żołnierze NEST walczyli w bitwie o Gizę.

Druga inwazja na Ziemię

Maxresdefault-1522942289

Autoboty w siedzibie NEST-u w 2011 r.

Po pierwszej inwazji na Ziemię z NEST-u wystąpił Robert Epps. Organizacja ta nadal istniała i zrzeszała ludzi i Autoboty.

W 2011 r. Autoboty odnaleźli swój zaginiony sprzed lat statek - Arkę. W tym też roku do siedziby NEST-u przybyła Charlotte Mearling. Na niedługo potem w siedzibie NEST-u Optimus aktywował uśpionego Sentinela z użyciem Matrycy Przywództwa. Niestety po pewnym czasie Sentinel Prime okazał się być zdrajcą, który przed laty zawarł pakt z Megatronem i przystąpił do niszczenia siedziby. Na niedługo potem członkowie NEST stoczyli wielką bitwę z Deceptikonami w Chicago.

Upadek

Na niedługo po bitwie o Chicago organizacja NEST upadła. Sojusz ludzi z Autobotami został zerwany i rozpoczęto prześladowania Transformersów - zarówno Autobotów, jak i Deceptikonów. Zajmowała się tym m.in: nowo powstała organizacja Cmentarny Wiatr.

Prawdopodobnie do upadku NEST przyczyniło się to, że podczas bitwy o Chicago prawda o obecności kosmitów na Ziemi wyszła na jaw i wiedzieli już o tym wszyscy ludzie.

Członkowie

Ludzie Autoboty
William Lennox Optimus Prime
Robert Epps Ironhide
Theodor Galloway Ratchet
Charlotte Mearling Sideswipe
prezydent USA Mirage ,,Dino"
pewni żołnierze Jolt
Skids
Mudflap
Arcee
Chromia
Elita-1
Wheeljack "Que"
Roadbuster
Leadfoot
Topspin

Ciekawostki

- jedynym Autobotem nie należącym do NEST-u był Bumblebee.