FANDOM

SpaceBridge

Połączenie pomiędzy Ziemią a Cybertronem

SpaceBridge2

Most otwarty na Księżycu

SpaceBridge3

Jetfire używa Mostu

Most Kosmiczny – w najogólniejszym znaczeniu tego słowa jest to portal kosmiczny pozwalający na przenoszenie obiektów z jednego miejsca w inne, innymi słowy – teleportację.

Charakterystyka procesu

Szczegóły tej wyjątkowo zaawansowanej technologii są nam nieznane. Tajemnica Mostu Kosmicznego polega na przesyłaniu atomów tworzących dany obiekt w określone miejsce w czasie rzeczywistym, zachowując przy tym ich strukturę i układ. Istnieje kilka metod posługiwania się Mostem. Niektóre istoty posiadają tą umiejętność samoistnie, inne zaś muszą wybudować urządzenia by go otworzyć.

Zastosowanie

Niektórzy starożytni Cybertronianie opanowali umiejętność tworzenia Mostu, by teleportować się w dowolne miejsce. Jetfire przy użyciu dużej ilości wysiłku potrafił otworzyć portal. Upadły zaś potrafił teleportować się wedle zachcianki w dowolnym momencie, korzystał z tej umiejętności do szybkiego przemieszczania się.

Sentinel Prime wynalazł technologię służącą do teleportowania dużych obiektów, której zamysłem było przeniesienie całego Cybertronu w bezpieczne miejsce. Opierała się ona na sieci Filarów aktywowanych przez Filar Kontroli. Dwa obiekty oplecione siecią Filarów sprawiały, że jeden z nich teleportował się w kierunku tego, na którym był Filar kontroli. Sentinel usiłował za pomocą tej techniki ściągnąć na Ziemię Cybertron oraz teleportował armię ukrytą na powierzchni Księżyca do Waszyngtonu.