FANDOM

Mission City

Widok centrum z lotu ptaka

Mission City2

Walki w mieście

MissionCityBattle

Mission City – średniej wielkości miasto położone w stanie Nevada lub Arizona, 22 mile (ok. 35 km) na północ od Zapory Hoovera. Stało się miejscem finałowego rozwiązania wyścigu o Wszechiskrę oraz areną konfrontacji pomiędzy dwiema frakcjami Cybertronian.

Historia i charakterystyka

Mission City zostało założone przez amerykańskich osadników, od czego pochodzi jego nazwa – „Miasto misyjne”. W centrum aglomeracji znajduje się kompleks wieżowców i dużych budynków, które otoczone są rozległymi przedmieściami składającymi się głównie z jednorodzinnych domów.

Samo miasto miało wygląd typowej amerykańskiej aglomeracji. W sercu Mission City znajdowały się liczne budynki wykonane we wczesno dwudziestowiecznym, dekoracyjnym stylu.

Niedaleko miasta biegła autostrada, prowadząca przez Zaporę Hoovera na rzece Kolorado.

Bitwa w Mission City

W 2007 roku w Mission City doszło do konfrontacji Autobotów i Deceptikonów, której ceną była odnaleziona na Ziemi Wszechiskra.

Starcie rozpoczęło się na autostradzie nieopodal Zapory. Autoboty wraz z oddziałem wojska usiłowały dotrzeć do miasta, gdzie helikoptery miały przejąć Kość i przetransportować ją w bezpieczne miejsce. Już na autostradzie doszło do walki, w wyniku której zginął Bonecrusher. Barricade odłączył się od pościgu.

Gdy Autoboty dotarły na miejsce, walki przeniosły się na miasto. Zatłoczone ulice pełne cywili stały się areną walki olbrzymów. Starscream ostrzelał grupę Autobobotów, w wyniku czego Bumblebee stracił nogi. Z olbrzymim Brawl’em walczyło trzech przeciwników naraz; co zakończyło się śmiercią agresora. Blackout został ostrzelany przez wsparcie powietrzne myśliwców F22 oraz dobity strzałem w iskrę przez Lennox’a. Starscream patrolował przestrzeń powietrzną nad miastem i zestrzelił eskadrę myśliwców.

Przebieg bitwy zmienił się, gdy na miejsce przybył Megatron. Starscream strącił helikoptery mające zabrać Wszechiskrę i usiłował zabić Sama Witwicky’ego. Megatron zabił Jazz’a, rozrywając go na dwie części. Stoczył pojedynek z Optimusem, który zakończył się zabiciem Megatrona przez Sama. Chłopak wcisnął mu Kość w iskrę, niszcząc ją przy tym. Starscream zbiegł z pola bitwy i odleciał w kosmos.

Po bitwie naprawiono zniszczenia i usiłowano zatuszować sprawę; nie było to łatwe, gdyż w walkach zginęło kilkudziesięciu cywili. Szczątki pokonanych Deceptikonów zostały przetransportowane śmigłowcami i promami, a następnie zrzucone na dno Głębi Lauretańskiej.