FANDOM

Meltdown (Animated) był biotechnologiem, który chciał zastąpić zmodyfikowanymi ludźmi roboty-policję w Detroit. Po tym jak jego sługa, Cyrus Rhodes zaatakował Bumblebee, Porter C. Powell obciął mu fundusze. Prometeusz otrzymał w laboratorium niezwykle żrącą substancję, złożoną m.in. z płynów z ciał Bumblebee, jednak wskutek wypadku zmienił się w przestępcę o nazwie Meltdown, mogącego stopić wszystko dotykiem, nawet pancerze Transformerów. Nosił kostium, aby częściowo powstrzymać się od przypadkowych stopień. Wkrótce, po zamachu na Isaaca Sumdaca, zjednoczeniu z Dinobotami w celu powstrzymywania intruzów i stworzeniu organicznych Transformerów (ze skutkiem w postaci mutantów) trafił do więzienia. Został stamtąd porwany na polecenie Blackarachnii, by pomógł jej się pozbyć jej organicznej połowy. Meltdown postanowił jednak usunąć jej mechaniczną połowę, tworząc organicznego robota. Wskutek wypadku podczas walki z Optimusem, wyciekł ze swojego kostiumu, jednak gdy wyspa została opuszczona, zaczął się regenerować.