FANDOM

MQ-Predator
MQ-Predator2

Kamera umieszczona na spodzie samolotu

MQ-9 Reaper – bezzałogowy bojowy aparat latający wykorzystywany przez siły powietrzne Stanów Zjednoczonych Ameryki, udoskonalona wersja modelu MQ-1 Predator.

Dane techniczne

„Reaper” jest niewielkim zdalnie sterowanym samolotem bezzałogowym o długości 11m i rozpiętości skrzydeł 20m. Napędzany silnikiem turbośmigłowym Honeywell TP-331-10T może osiągnąć maksymalną prędkość 480 kilometrów na godzinę.

MQ-9 Reaper może przenosić maksymalnie 1360 kg uzbrojenia podwieszanego na sześciu węzłach podskrzydłowych. Samolot może być uzbrojony w bomby kierowane laserowo GBU-12 Paveway II, bomby GBU-38 JDAM lub bomby z mieszanym układem naprowadzania laser/GPS GBU-49 oraz pociski AGM-114 Hellfire.

Operacje

MQ-9 był kilkukrotnie wykorzystywany przez NEST oraz siły powietrzne do rozeznawania sytuacji. Po tajemniczym zniszczeniu bazy w Katarze ocaleli żołnierze nawiązali łączność z Pentagonem, który wysłał bezzałogowce w celu określenia powagi sytuacji. Po obejrzeniu transmisji MQ-9, na której mechaniczna kreatura atakowała miasteczko, wojskowi nakazali ostrzelać i zbombardować wrogi obiekt pilotom. Do tego celu posłużyły wysłane z najbliższej bazy samoloty Thunderbolt A-10 oraz AWACS.

W czasie bitwy o Gizę siły powietrzne wysłały bezzałogowe samoloty stacjonujące w Jordanie, ponieważ wszelka łączność z żołnierzami NEST’u została zerwana. Przysłały następnie liczne posiłki, rozpoczynając tym operację o kryptonimie „Ognista Burza”.

Również w czasie oblężenia przez Deceptikony Chicago armia posłała tam samoloty MQ-9, jednak wszystkie zostały zestrzelone przez cybertrojanskie myśliwce.

Ciekawostki

MQ-9 Reaper był trybem pojazdu Soundwave'a w Transformers Prime.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki