FANDOM

MS1
MS2
MS

Lotniskowiec desantowy – typ dużego deceptikońskiego statku kosmicznego użytego podczas Drugiej Inwazji na Ziemię.

Charakterystyka

Był to dosyć duży okręt o długości około 200 metrów. Miał masywną sylwetkę, po jego bokach, w tylnej części, znajdowały się ramiona uzbrojone w miotacze rakiet. Górna część statku była gładka i łukowata, zaś wzdłuż jego boków ciągnął się szereg szczelin. Ze spodu lotniskowca, mniej więcej na poziomie rufy, znajdowały się instalacje przypominające długie i giętkie wici. Najprawdopodobniej ich funkcją było ułatwienie manewrowania podczas niskiego lotu. Na rufie położone były silniki napędowe.

Lotniskowiec pełnił funkcję statku-matki dla około 20 cybertrojańskich myśliwców, które cumowały w otworach po obu bokach kadłuba. Sam statek był raczej powolny, lecz otaczające go eskorty myśliwców zapewniały mu osłonę ogniową.

Wewnątrz statku przebiegał długi centralny korytarz, przez który piloci mogli wsiadać do myśliwców zacumowanych w dokach.

Historia

Przygotowując się do zmasowanej inwazji na Ziemię, Deceptikony sprowadziły swoją armię na Księżyc i ukryły ją pod powierzchnią po jego ciemnej stronie. W chwili uruchomienia Filarów Mostu Kosmicznego armia została teleportowana do Waszyngtonu, a następnie obległa Chicago. W jej skład wchodziło około 5-10 lotniskowców oraz około kilkudziesięciu myśliwców.

Podczas finałowej bitwy dwa niewielkie Autoboty – Wheelie i Brains – trafiły przypadkowo na pokład jednego statku-matki. Przedostały się do kokpitu, gdzie przerwały i przegryzły kable od systemu nawigacyjnego, co doprowadziło do katastrofy lotniskowca. Pozostałe okręty zostały zestrzelone przez zdalnie sterowane rakiety wystrzelone przez wojsko.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki