FANDOM

"Przeszłość jest najlepszym nauczycielem"

Kup
Kup.jpg
Transformer/Autoboty
Imię Kup
Status Żyje, aktywny
Miejsce pobytu nieznane
Grupa dobrzy
Przemiana w Samochód Autobotów Targetmaster

Kup – imię fikcyjnej postaci z uniwersum Transformers. Przedstawiony po raz pierwszy w roku 1986 (The Transformers: The Movie).

Transformers: Generacja 1 (1986) Edytuj

Kup jest jednym z najstarszych Autobotów występujących w serii G1 (i jeden z niewielu, który pozwala, by jego wiek był widoczny na jego ciele). Jest doświadczonym wojownikiem, który walczył setki radzy w bitwach z najróżniejszymi wrogami i rasami, kilka razy był nawet brany do niewoli. Gdy go poznajemy w The Movie, pracuje przy rozbudowie kompleksu Autobot City, w którym też mieszka.

Kup w racji na swój wiek jest nieco zrzędliwy i dużo wymaga od innych nie znosi też, gdy inni mu wypominają jego wiek. Lubi też opowiadać o swojej przeszłości militarnej (czym zaskarbia sobie dużą sympatię u Dinobotów). Dzięki ogromnemu doświadczeniu jakie zebrał jako żołnierz, wiele razy ratował życie swoim kompanom.

Wbrew swojemu wiekowi, Kup jest nadzwyczaj sprawny fizycznie (bez problemu niszczy w pojedynkę nawet spore grupy przeciwników, takich jak Sharkticony; potrafił też zmienić kierunek wystrzału Blitzwinga, ratując tym życie Hot Rodowi i Danielowi), a jako auto osiąga bardzo duże prędkości (jest w stanie dotrzymać "kroku" Hot Rodowi jadącemu na pełnym gazie).

Kup żywi ogromny szacunek do innych żołnierzy (zwłaszcza do Optimusa Prime’a), ale jednocześnie ma spore kłopoty w kontaktach z "zółtodziobami" takimi jak Hot Rod (z którym jednak później się zaprzyjaźnia), które nigdy nie stoczyły walki z prawdziwego zdarzenia, a mimo wszystko mają czelność go oceniać.

Kup ma dosyć walki, ale ta ciągle go prześladuje. W The Movie przeszedł ciężkie chwile, gdy najpierw brał udział w obronie Autobot City, a gdy jego statek w wyniku zestrzelenia przez Cyclonusa trafił na planetę Quintessa, musiał przejść przez sąd Quintessonów i walczyć z hordą Sharkticonów. Na końcu The Movie brał też udział w szturmie na Unicrona.

W trakcie sezonu trzeciego G1 wykonywał wiele pomniejszych misji, które jednak nie miały większego wpływu na ogólny rozwój fabularny serii.

W kończącym pierwszy serial G1 cyklu "Odrodzenie" ("The Rebirth") należał do grupy, która miała zabrać klucz do Komory Energii Plazmatycznej (Plasma Energy Chamber) z Cybertronu, ale z powodu awarii silnika, rozbiła się na planecie Nebulon. W wyniku walk z władcą planety, Lordem Zarakiem oraz sprzyjającymi mu Decepticonami, Kup stał się jednym z pierwszych członków nowej podgrupy Autobotów, Targetmasterów (Targetmasters), a jego partnerem (formującym jednocześnie jego broń) stał się jeden z mieszkańców Nebulonu, zwany Recoilem. Po stoczonych tam walkach, które zakończyły się na Cybertronie, Kup był jednym z wielu Autobotów mogących się cieszyć nową złotą erą Cybertronu.

Devil’s Due Edytuj

Kup pojawia się w trzeciej części crossoveru G.I. Joe vs. the Transformers jako część połączonych sił G.I. Joe/Autobotów próbujących uratować Optimusa Prime’a.

Dreamwave Edytuj

Kup pojawia się w drugiej części cyklu G1, "War and Peace", jako członek ruchu oporu walczącego z Shockwave'em, który pod nieobecność Prime'a i Megatrona, podbił Cybertron.

Transformerzy: Cybertron Edytuj

Postać Breakdown GTS została przemalowana w hołdzie dla postaci Kup’a z Generacji 1.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki