FANDOM

Kal

Jest to lista najważniejszych wydarzeń ustawionych w kolejności chronologicznej. Lista ta jest na razie niekompletna i będzie regularnie rozbudowywana.

Ze względu na pewne nielogiczności wynikające z fabuły filmów, można wysunąć hipotezę, że na Cybertronie ze względu na inne właściwości fizyczne i astronomiczne planety, czas płynie w innym tempie. Tłumaczyłoby to zaskakująco krótki upływ czasu między pojawieniem się na Ziemi "Pionierów" a konfliktem wszczętym przez Megatrona na Cybertronie - zaledwie kilka tysięcy lat. Można więc wyjść z założenia, że czas ziemski i cybertroński różni się, a mianowicie tysiąc lat na Ziemi to szacunkowo pięć tysięcy lat na Cybertronie.

Kalendarium

13 700 000 000 p.n.e.

  • Wielki Wybuch, początek Wszechświata. Z niezwykle gorącego i gęstego punktu początkowego wyłania się przestrzeń, czas, materia, energia i oddziaływania.

65 000 000 p.n.e.

  • Twórcy odwiedzają Ziemię i przeprowadzają na niej serię eksperymentów nad lokalną fauną. W efekcie przyczynia się to do wymarcia dinozaurów. Celem badań jest przygotowanie się do tworzenia mechanicznych istot żywych, takich jak Transformery czy Exformery. Jako skutek uboczny eksperymentów powstają Dinoboty.

17 000 p.n.e.

  • Pierwszy kontakt ludzkości z obcą cywilizacją. Grupa Cybertronian („Pionierów”) pod dowództwem Siedmiu Prime'ów ląduje w okolicach Azji. Celem wyprawy jest budowa i uruchomienie maszyny niszczącej gwiazdy w celu pozyskania Energonu. Słońce jest jedną z niewielu gwiazd posiadających odpowiednie parametry, by pozyskać z niego Energon, przez co Pionierzy wiązali z nim liczne nadzieje. Wybierając gwiazdy do zniszczenie kierowali się jednak zasadą, by nigdy nie niszczyć zamieszkałych układów.
  • Dostrzegając obecność ludzi pierwotnych, Pionierzy postanawiają zaniechać tego pomysłu. Upadły sprzeciwia się braciom, chce uruchomić machinę.
  • Wśród Cybertronian dochodzi do rozłamu i pierwszego dużego konfliktu zbrojnego. Szala zwycięstwa przechyla się w kierunku Upadłego i jego sojuszników. Żniwiarz Słońc zostaje przeniesiony i ukryty na terenie dzisiejszego Egiptu przez Cybertronian opowiadających się za ocaleniem ludzi. Sześciu Prime’ów postanawia poświęcić się dla ludzkości i ukryć Matrycę przed Upadłym w kapsule stworzonej z własnych ciał.
  • Nie mogąc znaleźć ani machiny, ani klucza, wojska Cybertronian opuszczają Ziemię.

10 000 p.n.e.

  • Dryfująca przez przestrzeń kosmiczną Wszechiskra dociera do Układu Słonecznego. Przypadkowo rozbija się na Ziemi, w okolicach rzeki Kolorado.

5000 p.n.e.

  • Mniej więcej w tym czasie Megatron poszukujący Kości dociera do Układu Słonecznego. Lokalizuje Wszechiskrę, lecz podczas próby lądowania na Ziemi pole grawitacyjne planety ściąga go w stronę bieguna. Lider Deceptikonów rozbija się w kręgu polarnym i zamarza pod lodem.

2560 p.n.e.

  • Starożytni Egipcjanie budują piramidy. Żniwiarz Słońc zostaje wbudowany w Piramidę Cheopsa.

484

  • na Ziemię przybywają Rycerze Cybertronu prawdopodobnie w poszukiwaniu zaginionej Wszechiskry. Lądują w Anglii. Poznają tam Merlina, któremu w końcu Steelbane powierza włócznię dającą Merlinowi władzę nad Dragonstormem, by pokonał wojska Sasów w bitwie pod Mons Badonicus
  • Rycerze Cybertronu dołączają do Rycerzy Okrągłego Stołu. Każdy z Rycerzy Okrągłego Stołu ma swojego kompana w postaci Rycerza Cybertronu.

Kolejne lata V w.

  • umiera Merlin i zostaje pochowany wraz z włócznią na statku kosmicznym Rycerzy Cybertronu. 12 Rycerzy Cybertronu złącza się w Dragonstorma, by chronić włóczni.
  • Statek Rycerzy Cybertronu tonie na dnie oceanu.

Kolejne lata

  • ród Witwiccan zapoczątkowany przez Merlina chroni tajną działalność Transformersów na Ziemi.

1897

  • Kapitan Archibald Witwicky odbywający podróż przez Ocean Arktyczny odkrywa pod lodem zamrożone ciało Megatrona. Niechcący uruchamia jego system nawigacyjny, w wyniku czego współrzędne położenia Wszechiskry zostają wypalone na jego okularach.
  • Po powrocie zdaje sprawozdanie; opinia publiczna uznaje go za niepoczytalnego. Witwicky rzeczywiście przejawia objawy paranoi, trafia do zakładu dla umysłowo chorych.

1899

  • Tajna ekspedycja idąca śladem relacji kapitana Witwicky’ego odnajduje „Wielkiego Człowieka” w lodach Arktyki. Z wielkim trudem udaje się go przetransportować do USA, utrzymując kosmitę nieustannie w stanie zamrożenia.

1902

  • Wszechiskra zostaje odkryta przez siedmioro ludzi. Na zlecenie rządu zakładają tajną organizację d.s. obcej cywilizacji, nazwaną później na ich pamiątkę Sektorem 7. Interesują się również sprawą "Wielkiego Człowieka".

1913

  • Wszechiskra zostaje wydobyta z rzeki i tymczasowo ukryta.

1935

  • Ukończona zostaje budowa Zapory Hoovera na rzece Kolorado, wewnątrz której założona zostaje baza Sektora 7 i ukryta Kość. Tam również przechowywany jest zamrożony Megatron.

II wojna światowa

  • na Ziemi są już Bumblebbe i Hot Rod. Walczą z nazistami pomagając Diabelskiej Brygadzie, co przesądza wynik wojny.

1961

  • Dryfujący przez przestrzeń kosmiczną wrak Arki rozbija się na powierzchni Księżyca. Zarówno Amerykanie jak i Sowieci rejestrują wstrząs i dochodzą do wniosku, że musiała za niego odpowiadać pozaziemska inteligencja. Rozpoczyna się wyścig pomiędzy mocarstwami o wylądowanie na Księżycu i odnalezienie wraku.

1969

  • Amerykańska misja załogowa dociera na Księżyc. Astronauci Buzz Aldrin i Neil Armstrong odnajdują wrak Arki i pobierają próbki.

1986

2003

  • Bumblebee ląduje na Marsie. Podczas przechodzenia przez jego orbitę zostaje sfotografowany przez Teleskop Kosmiczny Hubble’a. Następnie wyrusza w kierunku Ziemi, jego lądowanie w Virginii również zostaje zarejestrowane przez czujniki.
  • Deceptikony również przybywają do Układu Słonecznego. Starscream, Blackout i Barricade przeszukują Marsa, depcząc po piętach Bumblebee.
  • Amerykański łazik Beagle 2 podczas misji Mars Express zostaje zniszczony przez kosmitę, co zostaje zarejestrowane na taśmie. Wzbudza to duży niepokój rządu. Seymour Simmons przejmuje dowodzenie nad śledztwem w tej sprawie.

2007

  • Sam Witwicky kupuje u Bobiego Bolivii Bumblebee, Który pomaga mu między innymi zdobyć przyszłą dziewczynę Sama - Mikaele.
  • Bumblebee podczas odbicia Sama i Mikaeli zostaje przetransportowany do ośrodka na rzece Kolorado. Ale, że Autoboty nie mogą go wyciągnąć z opałów nie robiąc krzywdy ludziom zostawiają go.
  • Uwolniony Bumblebbe odnajduje Wszechiskrę.
  • Megatron zostaje rozmrożony po tym, jak minęło tysiące lat. Niedługo później ginie.
  • Następnie jest bitwa o Wszechiskrę w Mission City.

2009

  • W Szanghaju wykryto Deceptikona, który mówi im, że Upadły powstanie. A Optimus strzelił do niego zabijając go.
  • Niedługo potem Deceptikony dowiadują się gdzie jest ciało Megatrona i gdzie jest drugi kawałek sześcianu. Wszkrzeszają go.
  • Sam zostaje zaatakowany przez Pretendera.
  • Podczas walki Optimus Prime zostaje zraniony w iskrę i umiera.
  • Sam i jego przyjaciele przez Jetfire'a do Egiptu. Gdzie Sam dowiaduje się o Matrycy Przywództwa i że można tym wskrzesić Optimusa. Odnajduje ją w grobowcu Prime' ów.
  • Atak na Paryż.
  • bitwa o Gizę(śmierć Upadłego, Żniwarz Słońc zostaje zniszczony)
  • Po udanej misji Optimus, Sam, Mikaela i jego kolega ze studiów wracają do domu.

2011

  • Optimus i Ratchet znajdują Sentinela, którego transportują na Ziemię i ożywiają.
  • W pracy Sama jeden pracownik zostaje zabity przez Deceptikona w swoim biurze, a drugi przy drukarce.
  • wychodzi na jaw zdrada Sentinela Prime' a, który zabija Ironhide' a.
  • Rozpoczyna się Oblężenie Chicago.

2011-2014

  • sojusz ludzi i Autobotów zostaje zerwany. Harold Attinger i James Savoy tworzą organizację Cmentarny wiatr, która wyłapywała Transformersów i ich zabijała. Firma KSI zaczyna tworzyć z ciał Transformersów nowe Transformery, podległe ludziom.

2014

  • na Ziemię przybywa galaktyczny łowca nagród, Lockdown którego celem jest schwytanie Optimusa Prime' a na zlecenie Twórców(prawdopodobnie Quintessy).
  • Optimus Prime uwalnia Dinoboty
  • Ginie Ratchet, medyk Autobotów z rąk Lockdowna i ludzi.
  • bitwa o HongKong
  • Optimus Prime wyrusza w kosmos w poszukiwaniu swoich stwórców.

2017

  • Quintessa rzuca na Optimusa Prime' a hipnozę, w wyniku czego ten staje się chwilowo zły i przyjmuje imię Nemesis Prime. Jest zdolny zniszczyć Ziemię, by odbudować Cybertron. Później hipnoza zostaje zdjęta, albowiem Optimus usłyszał głos Bumblebbe(którego nie słyszał od bardzo dawna)
  • Cade Yeager zostaje mianowany przez umierającego Steelbane' a Ostatnim Rycerzem, który miał walczyć, by uratować świat.
  • zostaje odnaleziony statek Rycerzy Cybertronu, w którym spoczywa Merlin wraz z włócznią.
  • Cybertron zderza się z Ziemię
  • bitwa przy Stonehene/na Cybertronie