FANDOM

Musia

Sam trzymający w palcach Insection'a

Insection – cybertrojański owad wykorzystywany przez Deceptikony jako zwiadowca.

Charakterystyka

Wyglądem Insection przypominał ćmę lub muchę, ewentualnie skarabeusza. Był niewielki, rozpiętość jego skrzydeł wynosiła najwyżej kilka centymetrów. Posiadał budowę podobną do ziemskiego owada – podział ciała na głowę, tułów i odwłok. Miał trzy pary niewielkich odnóży krocznych oraz delikatne skrzydełka. Z grzbietu mógł wysuwać mały talerzyk komunikacyjny, za pomocą którego przekazywał Deceptikonom swoje obserwacje.

Nie posiadał żadnego uzbrojenia. Możliwe, że miał jakiś związek z nanobotami Ravage’a. Prawdopodobnie był własnością Soundwave’a, który posiadał całą menażerię cybertrojańskich stworów.

Historia

Początki

Insectiony były jedną z istot pochodzących z planety Cybertron. Tam prawdopodobnie brały udział w Wielkiej Wojnie poprzez szpiegowanie Autobotów.

Transformers: Zemsta Upadłych

Insection pomagał Deceptikonom przeszukiwać arabskie miasteczko nieopodal Gizy, najprawdopodobniej było tam tych owadów więcej. Latał pomiędzy zabudowaniami szukając Sama Witwicky’ego, którego odnalazł w jednym z domów. Chłopak złapał go i ukręcił mu główkę, ten jednak zdołał przed śmiercią wysłać Starscream’owi informację o jego kryjówce.

2011-2014

Insectiony pełzały również po ciele Megatrona razem z dronami naprawiającymi jego uszkodzenia. Kilka z nich skryło się w jego martwej głowie, zabranej przez naukowców z KSI w celach naukowych. Za ich sprawą umysł Megatrona nadal żył/ożył w ciele Galvatrona, zyskując nowe ciało i umiejętności. Insectiony przeniosły też wirusa komputerowego do umysłów 50 KSI-Botów, zapewniając Megatronowi/Galvatronowi nową armię.

Dalsze losy

Dalsze losy Insectionów pozostają nieznane.