FANDOM

Tomb1

Świątynia Al Deir

Tomb2

Szczątki Prime'ów

Grobowiec Prime’ów – miejsce spoczynku sześciu z Siedmiu Prime'ów oraz ukrycia Matrycy Przywództwa w okolicach Petry w Jordanii. W starożytności mimochodem Nabatejczycy wznieśli w tym miejscu skalną budowlę Al Deir.

Historia

17 000 lat p.n.e. w wyniku konfliktu pomiędzy Upadłym z jego braćmi, losy Ziemi były poważnie zagrożone. Sześciu Prime’ów postanowiło poświęcić się i ukryć przed Upadłym Matrycę, czyli klucz do maszyny służącej do niszczenia gwiazd.

Bracia wybrali niedostępne miejsce na terenie dzisiejszej Petry, tam uformowali z własnych ciał kapsułę, wewnątrz której ukryli Matrycę, i pogrzebali się w masywie skalnym. Tysiące lat później starożytni Nabatejczycy wykuli w tej skale świątynię Al Deir.

Gdy Upadły szykował się do powrotu na Ziemię, wysyłał liczne grupy swoich podwładnych w celu odnalezienia zarówno Grobowca, jak i machiny. Nie udało mu się jednak odszukać Matrycy. Zdołał jednak ustalić położenie Żniwiarza – został on przykryty piramidą Cheopsa przez starożytnych Egipcjan.

Sam Witwicky wraz z przyjaciółmi odnalazł Grobowiec Prime’ów kierując się symbolami zapisanymi w odłamku Wszechiskry. Na miejscu zastał świątynię Al Deir; początkowo bohaterowie uznali, że obrali mylny trop. Skids i Mudflap przypadkowo rozbili jedną ze ścian wewnątrz budowli, ujawniając fragment kapsuły. Wewnątrz wyrwy bohaterowie zastali szczątki sześciu Prime’ów. Najstarszy z nich trzymał w dłoni Matrycę, która pod dotykiem ludzkiej ręki obróciła się w pył. Chłopak zabrał proszek ze sobą, gdyż słusznie podejrzewał, że ma on jeszcze jakieś znaczenie.

Ciekawostki

  • Galeria zdjęć klasztoru Al Deir w Petrze:

Link zewnętrzny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki