FANDOM

Szablon:Episode Sentinel odnosi wielki sukces w chwytaniu zbiegłych Decepticonów, przez co Prowl zaczyna się zastanawiać czy ktoś mu w tym przypadkiem nie pomaga...

Autoboty patrolują uliczki Detroit w poszukiwaniu Decepticonów. Nagle Optimus widzi cień nieznanego osobnika noszącego hełm i zauważa Sunstorma, lizusowatego klona Stascream,a. Autoboty szykują się do walki i okazuje się, że Sunstorm został złapany przez Sentinela Prime. Na statku Elitarnej Gwardii, Sentinel wsadza Sunstorma do więzienia obok Blitzwinga i Swindle'a, którzy byli również w więzieniu, chociaż nikt nie wiedział, jak Sentinelowi się udało złapać Decepticony.

Optimus wraz z Prowlem sprawdzają, który kask należał do tajemniczego gościa. Kiedy odkrywają, jaki kask nosił osobnik (taki sam, jak Prowl w epizodzie "Garść Energonu"), Prowl nie wierzy i wspomina dzień, w którym on był:

  • "Stary wojownik o imieniu Yoketron był nauczycielem młodego, niedowiadczonego Prowla, który został wniesiony przez Warpatha. Prowl próbował uciec, ale Yoketron go zatrzymał i kazał mu posprzątać."

Prowl jest zdziwiony i szybko jedzie do Statku Gwardii. Jazz też myśli, czy Yoketron jest nadal aktywny. Sentinel mówi, że Yoketron nie żyje i wybucha śmiechem. Potem udaje się na poszukiwania innych Decepticona. Prowl i Jazz potajemnie ruszyli za nim, lecz nagle stracili jego sygnał z oczu. Prowl zaczął znów wspominać swą historię o Yoketronie:

  • "Yoketron wiedział, że umiejętnością Prowla jest idealne zamaskowanie. Prowl przegrał, mimo, że zamaskował się jako szafa. Yoketron mówi, że nie broń jest ważna, lecz sam Ninja."

Kiedy Jazz i Prowl wracają na Statek Elitarnej Gwardii, są oszołomienii kolejnym więźniem Sentinela - to był Lugnut. Sentinel uważa, że Optimus jest zazdrosny, a Prowl zaczyna myśleć, czy przypadkiem ktoś mu pomaga. Po wyjściu z pokoju więziennego, Prowl ponownie widzi swe wspomnienie:

  • "Yoketron uczy Prowla poznawać tajniki Cyber-Ninja. Gdy Prowl zakończył swe szkolenie, Yoketron wprowadził go do pokoju, gdzie były głowy upadłych ninja. Potem używa Siły samego Procesora i otwiera przed Prowlem komnatę wypełnioną protoformami".

Prowl zauważa Sentinela i szybko maskuje się. Sentinel kontaktuje się z innym botem, czy ma to, co zamierza mieć, a potem szybko wychodzi i jedzie. Nie wiedział jednak, że Prowl go śledzi.

Docierając do Stadionu Tigatron, Prowl zauważa, że Sentinel tak naprawdę nie pokonywał Decpticony - on tak naprawdę je dostawał od niebezpiecznego Łowcy Nagród, z którym Prowl raz zawiązał sojusz (kiedy wyznaczono nagrodę za Starscream,a). Zauważył też, że Lockdown posiadał hełm Yoketrona. Prowl ruszył, by pokona Lockdowna, a Starscream z osobowością kłamcy uwalnia się z klamr statycznych i rzuca się na Sentinela. Lockdown walczy z Prowlem, a jednocześnie zaskakiwał Prowla, że dużo wie o jego atakach, a potem mówi, co się stało w świątynii Yoketrona:

  • "Prowl zauważa, że Światynia została zaatakowana, a większość z protoform zniknęła i zauważa umierającego Yoketrona pozbawionego hełmu. Szybko znajduje protoformę i przenosi iskrę Yoketrona do protoformy, która przyjmuje kształt Yoketrona. Jednak Yoketron stwierdza, że musi umrzeć i wtedy jego iskra zgasła".

Prowl szybko się dowiaduje, że to Lockdown wziął Protoformy i postanawia się zemścić. Kłamliwy Starscream nie zamierza walczyć z Autobotami, ale nagle leci w górę wraz z Sentinelem i Optimusem. Lockdown daje hełm Prowlowi i wtedy Cyber-Ninję oplatują liny i Lockdown zanosi go na swój statek. Wewnątrz Lockdown przygotowuje do usunięcia modów Prowla, podczas gdy Prowl wykorzystuje siłę samego procesora, by się uwolnić.

Na zewnątrzy, Kłamliwy Starscream walczy z Sentinelem. Optimusowi udaje się na trochę oślepić klona pianą wapna gasnącego. Jetfire i Jetstorm łączą się w Safeguarda i kontynuują walkę z klonem.

Gdy Lockdown się odwraca, zauważa, że Prowl zniknął. Potem nagle zjawia się Prowl i wykopuje Lockdowna ze statku. Optimus i Jazz zamierzają rzucić bilbordem na klona Starcream,a, lecz nagle zjawił się Prowl walczący z Lockdownem. Na szczęście używając siły procesora, Prowl'owi udaje się powstrzymać upadek, ale Lockdown szybko ucieka do swego statku i odlatuje z Ziemi.

Po powrocie na statek Elitarnej Gwardii, Autoboty powiadamają Cliffjumpera o schwytanych Decpticonach. Cliffjumper mówi im, że Shockwave zniszczył w połowie Ultra Magnusa i ukradł jego młot.

Prowl w swoim pokoju postanawia, że będzie nosił zbroję.

Postacie

Autoboty Decepticony