FANDOM

FilarKontroli

Filar Kontroli

Filar Kontroli – wynalazek Sentinela Prime służący do aktywacji Filarów Mostu Kosmicznego i utworzenia portalu.

Wyglądem Filar Kontroli zasadniczo nie różnił się od zwykłego filaru. Miał wygląd podłużnego obiektu o długości około 3,5 metra mogącego rozkładać statywy i szpikulce. Służył do aktywacji sieci filarów, jego zniszczenie lub wyłączenie przerywało cały proces.

Historia

Początki

Filar Kontroli został stworzony przez Sentinela Prime' a na Cybertronie wraz z innymi Filarami Mostu Kosmicznego. Gdy zawarł on pakt z Megatronem, uciekł z pogrążonego w wojnie Cybertronu, zabierając ze sobą wszystkie Filary. Jego załoga zginęła podczas opuszczania planety w wyniku ostrzału, a on sam zapadł w stan uśpienia pod pokładem zostawiając przy sobie 5 filarów, w tym Filar Kontroli. Po długim dryfowaniu w przestrzeni kosmicznej Arka rozbiła się na powierzchni Księżyca.

Transformers: Dark of the Moon

Po ponad 40 latach Deceptikony namierzyły wrak i rozkradły z niego filary, z wyjątkiem pięciu – w tym Filaru Kontroli – które znajdowały się przy Sentinelu. Po przybyciu na Ziemię Sentinel opowiedział ludziom o przeznaczeniu filarów. Po ujawnieniu swojej zdrady ukradł je z sejfu NEST i aktywował Most Kosmiczny. Ściągnął na Ziemię armię z Księżyca, która zdemolowała Waszyngton a następnie oblężyła Chicago.
FilarKontroli2

Aktywowany filar w Chicago

W Chicago Deceptikony usiłowały aktywować Most i teleportować do atmosfery ziemskiej Cybertron, a ludzi potraktować jako siłę roboczą do odbudowy swojej planety. W trakcie bitwy połączenie zostało zerwana w momencie, gdy Cybertron już wchodził w atmosferę ziemską.

W czasie bitwy o Chicago zdrajca współpracujący z Deceptikonami, Dylan Gould został popchnięty przez Sama Witwicky’ego wprost na Filar. Zginął porażony energią. Tuż po tym Filar został zniszczony przez Bumblebee i Ratcheta. W wyniku tego cały proces teleportacji Cybertronu został przerwany, a planeta powróciła do swojego położenia w kosmosie.