FANDOM

Driller
Driller
Informacje
Frakcja Deceptikony
Specjalizacja Narzędzie masowego zniszczenia
Wielkość Około 360m długości
Alt-mode Brak
Uzbrojenie macki

piły

paszcza

Zadania Zdobyć ogniwo silnika Arki

Zabić żołnierzy podczas bitwy o Chicago

Status Martwy
Driller2

Potwór szykuje się do powalenia budynku

Driller (ang. Wiertarka), znany też jako Colossus – ogromne cybertrojańskie zwierzę, podwładny Shockwave’a. Wykorzystywany przez swojego pana jako broń masowego zniszczenia oraz środek transportu. Można go nazwać cybertrojańskim odpowiednikiem Hydry lub Krakena.

Charakterystyka

Driller był największym ze wszystkich poznanych Transformerów; pełna długość jego cielska wynosiła 360 metrów. Miał wygląd ogromnego ziemnego bezkręgowca lub węża, z charakterystycznymi licznymi odnogami/głowami/mackami.

Ciało było długie i okrągłe w przekroju, zakończone było otworem gębowym z wielką „turbiną”, jarzącą się od środka czerwonym światłem. Po bokach ciała wyrastało pięć odnóg, cieńszych i zakończonych piłami. Trudno stwierdzić, czy były to głowy, czy też macki. Mogły być chowane i wysuwane z wnętrza ciała. Tułowie było grubsze w połowie długości, zaś z tyłu ciała wyrastało kilka ogonów – jeden większy oraz pięć mniejszych, będących końcówkami „macek”.

Shockwave mógł podróżować za pomocą swojego pupila, w specjalnym miejscu wewnątrz jego ciała.

Driller był niesamowicie silny. Potrafił szybko przemieszczać się pod ziemią. Wykonując obrotowe ruchy i używając swojego wirnika oraz pił mógł zakopywać się pod glebą czy też niszczyć wszelkie budynki.

Shockwave2

Driller i jego właściciel Shockwave

Misje

Driller przybył na Ziemię wraz ze swoim właścicielem około 2010 roku. Nie wiadomo, w jaki sposób tak ogromny stwór przedostał się na naszą planetę niezauważony. Najprawdopodobniej lądował w postaci komety w oceanie.

Pomagał Shockwave’owi w przygotowaniach do realizacji planu z użyciem Filarów Mostu Kosmicznego. Shockwave zaatakował oddział NEST podczas oględzin ruin elektrowni w Czarnobylu. Potwór usiłował wykraść ogniwo silnika Arki, jednak Optimus Prime odciął mu ramię. Shockwave i Driller uciekli na jego widok.

Następnie Shockwave przywołał swojego Krakena podczas bitwy o Chicago i kazał mu powalić wieżowiec ze znajdującymi się wewnątrz komandosami. Driller bez problemu zniszczył budynek w swoich splotach, jednak został zaatakowany z powietrza przez Optimusa. Przywódca Autobotów ostrzelał go i przeciął mu kark.

Colossus