FANDOM

Dinobots

Dinoboty - grupa legendarnych wojowników, transformujących się w mechaniczne bestie. Zostały stworzone podczas eksperymentów Twórców nad ożywianiem i przekształcaniem materii w mechaniczne istoty żywe podczas ich wizyty na Ziemi w czasach prehistorycznych. Przybierały kształt ówczesnych zwierząt - dinozaurów. Podczas konfliktu z Lockdownem i Galvatronem walczyły po stronie Autobotów.

Geneza

CreatorsShips

Flota Twórców zbliża się do Ziemi

Dinoboty nie należały właściwie do rasy Transformerów, były istotami nieco starszymi, powstałymi gdy Twórcy eksperymentowali nad metodą stworzenia Transformerów. Wiele milinów lat temu, gdy Twórcy odwiedzili Ziemię, przeprowadzili na niej szereg eksperymentów, zabijając lokalne zwierzęta i przekształcając tkankę biologiczną na metalową materię. W efekcie powstały mechaniczne istoty zdolne transformować się w mechaniczne odpowiedniki dinozaurów.

Charakterystyka

Grimlock.profile

Grimlock w trybie bestii

Dinoboty były olbrzymimi istotami przewyższającymi wielkością i siłą większość Transformerów. W zwykłym trybie miały wygląd olbrzymów o potężnej budowie ciała, dysponujących licznymi kolcami, ostrzami i fragmentami czaszek czy też pazurów na swoich zbrojach. Ich wzrost wahał się od 10 do 30 metrów.

W trybie alternatywnym przybierali oni postać wielkich, mechanicznych dinozaurów. W walce posługiwali się swoimi naturalnymi atutami, takimi jak szpony, zęby, kolce czy rogi. Grimlock potrafił ponadto ziać ogniem, prawdopodobnie pozostali przedstawiciele tej rasy również posiadali podobne umiejętności.

Członkowie

Transformers 4 age of extinction dinobots by tfprime1114-d7e6fnb-transformers-age-of-extinction-galvatron-and-dinobots-discussion
  • Slog - apatozaur (nieobecny w filmie)
  • Snarl - stegozaur (nieobecny w filmie)

Historia

Nic nie wiadomo o tym, ile powstało Dinobotów oraz jaką rolę pełniły dla swoich twórców. Najprawdopodobniej były one eksperymentem przed stworzeniem Transformerów i miały charakter półproduktu. Większość prawdopodobnie opuściła Ziemię wraz z Twórcami, lecz kilka osobników na niej pozostało - świadczy o tym odnaleziony przez polarników w lodowcu prototyp Grimlocka.

Grupa ostatnich Dinobotów została schwytana przez Lockdowna podczas jednej z jego podróży po Wszechświecie i uwięziona na jego statku. W czasie ziemskiego konfliktu Autobotów z Cmentarnym Wiatrem zostały one uwolnione przez Optimusa Prime. Lider Autobotów stoczył pojedynek z Grimlockiem, pokonując go udowodnił, że jest godzien nimi dowodzić. Dinoboty posłużyły za wierzchowce Autobotom i pomogły im wygrać bitwę. Po zakończeniu walk zostały wypuszczone przez Prime'a na wolność i odeszły w ineznanym kierunku. Prawdopodobnie nadal jednak zostały posłuszne rozkazom lidera Autobotów.

Ciekawostki

  • Nazywane są też "Legendarnymi Barbarzyńcami".
  • W Transformers 5 pojawiają się małe kopie Grimlocka, Strafe'a i Sluga. Nie wiadomo czy są to "dzieci", czy normalni przedstawiciele Dinobotów. Nie wiadomo również, czy mają tryby robotów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki