FANDOM

Cybertron - obca planeta położona w bliżej niezidentyfikowanej części kosmosu, ojczyzna Cybertronian i główne skupisko tej rasy. Od tysiącleci wyniszczona wojną, została opuszczona, zaś nadzieja odbudowania jej była głównym motorem działań zarówno Autobotów, jak i Deceptikonów.

Astronomia

Położenie Cybertronu jest owiane tajemnicą, najprawdopodobniej jednak była ona położona w obrębie galaktyki Drogi Mlecznej. Była to planeta średniej wielkości, kilkukrotnie większa od Ziemi, lecz mniejsza od Urana czy Neptuna. Nie wiadomo, czy posiadała jakieś księżyce, ani też w okół jakiej gwiazdy krążyła.

Jej powierzchnia była twarda i w większości metaliczna

, atmosfera zaś składała się z bliżej nieokreślonej mieszaniny gazów.

Geografia

Cyb1

Krajobraz planety

Cybertron niemalże w całości zbudowany był z metalicznej materii, posiadał najprawdopodobniej płynne jądro oraz twardą, zakrzepniętą powierzchnię. Dokładny skład chemiczny planety jest nieznany, wiadomo jednak, że występowała tam zarówno woda, jak i tlen. Oczywiście, dla mechanicznych istot zamieszkujących Cybertron składniki te były były bez znaczenia.

Jego powierzchnia była w niektórych miejscach pokryta ogromnymi strukturami przypominającymi sieć sześciobocznych oczek plastra miodu, które najprawdopodobniej wybudowane zostały przez Cybertronian.

Fauna i flora

Scorponok

Scorponok - typowy przedstawiciel fauny

Większość cybertrońskich zwierząt miała wygląd podobny do bezkręgowców, zwłaszcza stawonogów. Osiągały one różne rozmiary, od kilku centymetrów do nawet kilkuset metrów, chociaż tak olbrzymie istoty były rzadkością i krążyły o nich legendy. Istniało wiele gatunków insektów, przypominających owady, pajęczaki czy skorupiaki. Inne zwierzęta zaś przypominały ptaki i ssaki.

Na planecie występowały również metalowe struktury, przypominające rośliny i posiadające zdolność transformacji niektórych swoich elementów. Nie jest do końca jasne, czy było to coś w rodzaju roślin, czy też budynki Cybertronian.

Znani przedstawiciele cybertrońskiej fauny:

Historia

Geneza

Cybertron powstał prawdopodobnie dzięki Wszechiskrze stworzonej przez enigmatyczną rasę Twórców

Początki Cybertronu

Niebawem Wszechiskra stworzyła pierwszych siedmiu Prime' ów. Z czasem na Cybertronie zaczęły też mieszkać inne Transformersy. Początkowo na planecie tej panował pokój i sprawiedliwość. Z czasem jednak Megatron zaczął pragnąć władzy. Utworzył on frakcję Deceptikonów i zdradził.

W pewnym momencie swojego istnienia Cybertron miał wroga - Unicrona. Niewiadomo jednak, kiedy ta wojna miała miejsce.

Wielka Wojna i wyniszczenie

Na wskutek zdrady Megatrona w pewnym momencie istnienia Cybertronu wybuchła na nim wojna domowa między szlachetnymi Autobotami i bezwzględnymi Deceptikonami. Walki toczyły się niezmiernie długo. Nadzieją na zwycięstwo stała się Wszechiskra. Była ona jednym z głównych motorów działań zarówno Autobotów, jak i Deceptikonów.

Dotm-ark-film-cybertron

Odlot Arki z Cybertronu

Niebawem okazało się, że Wszechiskra nie była jedyną nadzieją na zwycięstwo; drugą były technologie pozwalające transportować planety; filary Mostu Kosmicznego. W ostatnich dniach statek Autobotów, Arka wywiózł je z Cybertronu. Jego kapitan, Sentinel Prime(o którym pozostałe Autoboty nie wiedziały) zawarł sojusz z Megatronem, ale mimo to został postrzelony przez Deceptikony(które nie wiedziały o sojuszu). Dzięki temu statek przez lata dryfował po kosmosie, aż nie rozbił się na ziemskim Księżycu. Po odlocie Arki i zaginięciu Sentinela dowództwo nad Autobotami przejął Optimus Prime. W ostatniej bitwie nie zdołał poprowadzić Autobotów do zwycięstwa.

Po tej bitwie walki przeniosły się w kosmos, gdzie zarówno Autoboty, jak i Deceptikony poszukiwały zaginionej Wszechiskry.

Próby odbudowy

200px-Dotm-cybertron-film-warping

Pierwsze pojawienie się Cybertronu w atmosferze ziemskiej w 2011 r.

Nadzieją dla Autobotów na odbudowanie Cybertronu stała się Wszechiskra. Na Ziemi Optimus musiał ją jednak zniszczyć, by nie wpadła w ręce Megatrona i by w ten sposób nie stworzył swojej armii, a ludzkość przestałaby istnieć. Jedną z prób odbudowy Cybertronu podjęli Megatron i Sentinel Prime w 2011 r.. Za pomocą zdobytych filarów Mostu Kosmicznego przetransportowali Cybertron na Ziemię i spróbowali zniewolić ludzkość, którą chcieli wykorzystać do naprawy swojej planety. Jednak dzięki Autobotom plan ten się nie powiódł. Filar sterujący zniszczono, a Cybertron został wchłonięty w kosmos, przetrwał jednak.

2

Drugie pojawienie się Cybertronu w atmosferze ziemskiej w 2017 r.

Drugą próbę odbudowy podjęła Quintessa. W tym celu wysłała łowcę nagród, Lockdowna po Optimusa Prime' a. Optimus pokonał Lockdowna i sam przyleciał do swoich stwórców na Cybertron. Tam Quintessa rzuciła na niego urok. Uznała, że trzeba zniszczyć ludzkość i Ziemię (Ziemia była Unicronem, pradawnym wrogiem Cybertronu)(Cybertron miał wchłonąć Ziemię/Unicrona) i użyć laski, jaką Transformersi w średniowieczu podarowali Merlinowi. Cybertron znów przyleciał na Ziemię. Ziemię udało się znów uratować, ale Quintessa wyssała wystarczająco dużo Energonu z Unicrona, żeby ożywić martwy świat. Pod koniec filmu Autoboty i Dragonstorm wrócili na ojczystą planetę(która była tam, gdzie Ziemia, więc byli oni prawie jak na Ziemi)