FANDOM

Movie Cybertron

Cybertron - obca planeta położona w bliżej niezidentyfikowanej części kosmosu, ojczyzna Cybertronian i główne skupisko tej rasy. Od tysiącleci wyniszczona wojną, została opuszczona, zaś nadzieja odbudowania jej była głównym motorem działań zarówno Autobotów, jak i Deceptikonów.

Astronomia

Położenie Cybertronu jest owiane tajemnicą, najprawdopodobniej jednak była ona położona w obrębie galaktyki Drogi Mlecznej. Była to planeta średniej wielkości, kilkukrotnie większa od Ziemi, lecz mniejsza od Urana czy Neptuna. Nie wiadomo, czy posiadała jakieś księżyce, ani też w okół jakiej gwiazdy krążyła.

Jej powierzchnia była twarda i w większości metaliczna, atmosfera zaś składała się z bliżej nieokreślonej mieszaniny gazów.

Geografia

Cyb1

Krajobraz planety

Cybertron niemalże w całości zbudowany był z metalicznej materii, posiadał najprawdopodobniej płynne jądro oraz twardą, zakrzepniętą powierzchnię. Dokładny skład chemiczny planety jest nieznany, wiadomo jednak, że występowała tam zarówno woda, jak i tlen. Oczywiście, dla mechanicznych istot zamieszkujących Cybertron składniki te były były bez znaczenia.

Jego powierzchnia była w niektórych miejscach pokryta ogromnymi strukturami przypominającymi sieć sześćiobocznych oczek plastra miodu, które najprawdopodobniej wybudowane zostały przez Cybertronian.

Fauna i flora

Scorponok

Scorponok - typowy przedstawiciel fauny

Większość cybertrońskich zwierząt miała wygląd podobny do bezkręgowców, zwłaszcza stawonogów. Osiągały one różne rozmiary, od kilku centymetrów do nawet kilkuset metrów, chociaż tak olbrzymie istoty były rzadkością i krążyły o nich legendy. Istniało wiele gatunków insektów, przypominających owady, pajęczaki czy skorupiaki. Inne zwierzęta zaś przypominały ptaki i ssaki.

Na planecie występowały również metalowe struktury, przypominające rośliny i posiadające zdolność transformacji niektórych swoich elementów. Nie jest do końca jasne, czy było to coś w rodzaju roślin, czy też budynki Cybertronian.

Znani przedstawiciele cybertrońskiej fauny:

Historia

Geneza

Cybertron powstał prawdopodobnie dzięki Wszechiskrze stworzonej przez enigmatyczną rasę Twórców.

Wielka Wojna i wyniszczenie

9 000 000 mln lat p.n.e. na wskutek zdrady Megatrona wybuchła wojna między szlachetnymi Autobotami i bezwzględnymi Deceptikonami. Walki toczyły się, aż do czasów współczesnych. Nadzieją na zwycięstwo stała się Wszechiskra. Była ona jednym z głównych motorów działań zarówno Autobotów, jak i Deceptikonów. Na wskutek walk Cybertron został wyniszczony, a walki przeniosły się w kosmos. Niebawem okazało się, że Wszechiskra nie była jedyną nadzieją na zwycięstwo; drugą były technologie pozwalające transportować planety; filary Mostu Kosmicznego. W ostatnich dniach statek Autobotów, Arka wywiózł je z Cybertronu. Jego kapitan, Sentinel Prime zawarł sojusz z Megatronem, ale mimo to został postrzelony przez Deceptikony(które nie wiedziały o sojuszu). Dzięki temu statek przez lata dryfował po kosmosie, aż nie rozbił się na ziemskim Księżycu.

Próby odbudowy

Nadzieją dla Autobotów na odbudowanie Cybertronu stała się Wszechiskra. Na Ziemi Optimus musiał ją jednak zniszczyć, by nie wpadła w ręce Megatrona i by w ten sposób nie stworzył swojej armii, a ludzkość przestałaby istnieć. Jedną z prób odbudowy Cybertronu podjęli Megatron i Sentinel Prime. Za pomocą zdobytych filarów Mostu Kosmicznego przetransportowali Cybertron na Ziemię i spróbowali zniewolić ludzkość, którą chcieli wykorzystać do naprawy swojej planety. Jednak dzięki Autobotom plan ten się nie powiódł. Filar sterujący zniszczono, a Cybertron został wchłonięty w kosmos, przetrwał jednak. Drugą próbę odbudowy podjęła Quintessa. W tym celu wysłała łowcę nagród, Lockdowna po Optimusa Prime' a. Optimus pokonał Lockdowna i sam przyleciał do swoich stwórców na Cybertron. Tam Quintessa rzuciła na niego urok. Uznała, że trzeba zniszczyć ludzkość i Ziemię (Ziemia była Unicronem, pradawnym wrogiem Cybertronu) i użyć laski, jaką Transformersi w średniowieczu podarowali Merlinowi. Cybertron znów przyleciał na Ziemię. Ziemię udało się znów uratować, ale Quintessa wyssała wystarczająco dużo Energonu z Unicrona, żeby ożywić martwy świat. Pod koniec filmu Autoboty i Dragonstorm wrócili na ojczystą planetę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki