FANDOM

Crankcase
Crancase
Informacje
Frakcja Deceptikony
Typ Dreads
Wielkość ok. 6 m wzrostu
Alt-mode Chevrolet Suburban SUV
Uzbrojenie dwa pistolety, dwa granaty, szpony, ostrza
Status Martwy
Crankcase2

Crankcase - Deceptikon z grupy Dreads, lider bojówki składającej się z trzech przedstawicieli tej rasy.

Charakterystyka

Był to średniej wielkości robot o wzroście około 6 metrów. Miał szczupłą, opływową sylwetkę oraz ciemną barwę ciała. Podobnie jak inni przedstawiciele tej odmiany Cybertronian, Crankcase miał charakterystyczne cechy, takie jak zezwierzęcony wygląd i dziki charakter. Posiadał wystające z boków głowy wyrostki, przypominające dredy. Jego twarz miała zwierzęcy wyraz i posiadała podwójne oczy.

Głównym uzbrojeniem tego Deceptikona były dwa cybertrońskie pistolety. Prócz tego posiadał jeszcze dwa kolczaste granaty, ukryte we wnękach na tylnej stronie naramienników. Mógł jeszcze używać wystających ze swego ciała kolców i ostrzy w charakterze broni.

Crankcase nie był specjalnie inteligentny, jednak był sprytniejszy od większości Dread'ów, którzy mieli niemal zwierzęcy poziom inteligencji. Był porywczy i wyjątkowo agresywny, miał zdradziecki charakter i uwielbiał stosować przemoc. Transformował się w czarny samochód Chevrolet Suburban SUV.

Misje

Crankcase przybył na Ziemię wraz z Crowbar'em i Hatchet' em. Dreads'ami około 2011. Wraz ze swoją bojówką miał za zadanie odbić eskortowanego przez wojsko i NEST Sentinela Prime'a, będącego w istocie ich sprzymierzeńcem. Trzech Dreadsów zaatakowało grupę Autobotów na autostradzie pod Waszyngtonem. Doszło do spektakularnego pościgu, w wyniku którego zginęło wielu cywili oraz poczynione zostały liczne zniszczenia.

Hatchet zginął jeszcze podczas pogoni, zaś Crankcase i jego partner dopadli Ironhide'a i Sideswipe'a na ulicach Waszyngtonu. Cztery roboty przystawiły wycelowały w siebie nawzajem, zaś Autopoty, widząc, że sytuacja jest bez wyjścia, zasugerowały złożenie broni i rozejście się. Dreadsi rzucili pistolety, jednak złamali zasady sojuszu i usiłowali rzucić w przeciwników granatami. Obaj zostali zabici na miejscu - Crankcase został rzucony na samochód i ciśnięty w sklepową witrynę, gdzie zginął od eksplozji benzyny. Możliwe, że to nie koniec - w piątej części Transformers pojawi się Decepticon, który jest niemal identyczny. Niedawno pokazano jego figurkę i ujawniono, że nazywa się Berserker.