FANDOM

C-cons

C-cony na dnie oceanu

Constructicons

Constructicony - elitarna grupa Deceptikonów, w której skład wchodziły ogromne drony zmieniające się w sprzęt budowlany i mające możliwość łączenia się w jedną istotę - Devastatora. Charakteryzowały się one dużymi rozmiarami i ogromną siłą, wobec czego Megatron wysyłał ich na specjalne misje wymagające działania z rozmachem.

Charakterystyka

Constructicony były dronami, czyli robotami produkowanymi fabrycznie przez inne roboty. Tłumaczy to ich nietypową anatomię i wielkie rozmiary, pod względem których wyróżniały się one na tle innych przedstawicieli swojej rasy. C-cony charakteryzowały się takimi cechami jak potężna budowa ciała oraz liczne "innowacje" anatomiczne, takie jak np koła lub ogon zamiast nóg, dodatkowe kończyny itp.

Misje

Constructicony przybyły na Ziemię w 2009 roku z inicjatywy Upadłego, który pragnął wypełnić swój plan z użyciem Żniwiarza gwiazd. Początkowo ich głównym celem było poszukiwanie zaginionej machiny oraz klucza do niej. W międzyczasie kilkoro z nich (Long Haul, Mixmaster, Rampage i Scrapmetal) otrzymali misję odnalezienia szczątków Megatrona na dnie oceanu oraz naprawienie i wskrzeszenie swojego lidera.

Na wezwanie Megatrona wszystkie C-cony stawiły się w Gizie, by stanąć do bitwy z siłami NEST. Wszyscy zgromadzili się na wykopaliskach niedaleko piramid, by uformować Devastatora. Dron Mixmastera, Long Haul, Scrapper i Rampage odłączyli się od reszty i ruszyli na pole bitwy, zaś ich miejsce zajęły sobowtóry. Cała grupa połączyła się w Devastatora i ruszyła na piramidę, zaś czwórka pozostałych C-conów walczyła z Autobotami.

W wyniku bitwy przy życiu pozostali tylko sobowtór Long Haul'a oraz Scrappera. Reszta zginęła w walkach, bombardowaniu bądź upadku z piramidy.

Long Haul i Scrapper dwa lata później wzięli udział w oblężeniu Chicago, gdzie podczas finałowej bitwy padli pod mieczem Optimusa.

Członkowie

Główne Constructicony:

  • Scavenger - tworzył tors Devastatora, zginął podczas upadku olbrzyma z piramidy
  • Long Haul - tworzył prawą nogę, zginął podczas bitwy w Gizie (lub Dron)
  • Rampage - tworzył lewą nogę, zginął w Gizie
  • Scrapper - tworzył prawe ramię, zginął w Gizie
  • Hightower - tworzył lewą rękę, zginął podczas upadku z piramidy
  • Mixmaster - tworzył głowę, zginął w Gizie (Lub Dron)
  • Overload - tworzył plecy, zginął podczas upadku z piramidy
  • Nieznana koparka - tworzyła lewą dłoń, zginęła podczas upadku z piramidy

Pozostali:

  • Demolishor - został zabity przez Optimusa w Szanghaju
  • Scrapmetal - został zabity przez współtowarzyszy, by za pomocą jego części odbudować ciało Megatrona
  • Skipjack - zastępował Rampage'a jako noga Devastatora, zginął podczas upadku z piramidy

Sobowtóry:

  • Long Haul - zginął podczas oblężenia Chicago
  • Mixmaster - zginął podczas upadku z piramidy
  • Scrapper - przeszedł na stronę Autobotów. Prawdopodobnie żyje.

Kwestia klonów

Niektóre Constructicony posiadały swoje sobowtóry, co wywołało pewne nieporozumienia wśród widzów. Nie były to klony, lecz po prostu "zapasowe" roboty, stworzone tak samo jak C-cony, metodą fabryczną. Zostały one stworzone na wypadek gdyby któryś z ważniejszych C-conów zginął, by uzupełnić brakujący fragment Devastatora.

Zaś nie wiadomo których brać za oryginałów, W komiksach Pierwsze C-cony budowały dla Megatonusa Żniwiarza, Mogły to być prototypy które pózniej zbudowano i powstały Oryginalne Constructicony, Można przyjąć że Oryginały tworzyły Devastatora a Drony były na polu bitwy. W The Last Knight można na złomowisku Cade'a zobaczyć Scrappera z niebieskimi oczami, Constructicon prawdopobnie przeżył Upadek z piramidy. Prawdopodobnie Inne Construcicony (nie drony) Przeżyły ale to nie jest potwierdzone.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki