FANDOM

MS2

Chicago zaatakowane przez flotę Shockwave'a

ChicagoBattle

Miasto w walce

Chicago - trzecie pod względem wielkości miasto USA, położone nad jeziorem Michigan w stanie Illinois. W 2011 stało się miejscem największej konfrontacji między Deceptkonami i Autobotami, podczas której zostało częściowo zburzone.

Charakterystyka

Na przełomie XIX i XX wieku miasto rozwijało się bardzo gwałtownie (nawet według amerykańskich standardów), głównie z powodu napływu ogromnej rzeszy imigrantów z Europy. W roku 1900 miasto liczyło około 1,7 mln mieszkańców, a w roku 1910 już prawie 2,2 mln mieszkańców. Miasto borykało się z typowymi problemami związanymi z szybkim rozrostem, które jednak były stopniowo rozwiązywane przez inwestycje w infrastrukturę.

Centrum Chicago to tzw. "Pętla", zamknięta linią kolei nadziemnej i rozlokowana nad brzegiem jeziora wzdłuż tzw. "Wspaniałej Mili", obejmująca obszary od Lincoln Park Zoo na południe, aż po Muzeum Historii Naturalnej oraz od jeziora w stronę zachodnią, aż po autostradę I-90 (Dan Ryan). Na terenie Loop mieszczą się m.in. Willis Tower (dawny Sears Tower), Art Institute of Chicago z bogatymi zbiorami impresjonistów, Planetarium Adlera, czy Akwarium Shedda. Tu znajduje się też wielki kompleks wystawienniczy McCormick Place (doroczne Chicago Auto Show) oraz stadion sportowy Soldier Field, na którym mecze rozgrywa zespół futbolu amerykańskiego Chicago Bears.

W filmach

W 2011 miasto zostało zaatakowane i oblężone przez armię i flotę Deceptikonów, a następnie odciete od świata. W wyniku ataku i kolejnych walk śmierć poniosły setki cywili, zaś budynki, drogi i mosty w centrum miasta zostały częściowo zniszczone. Wiele samochodów, domów, mieszkań i innych własności prywatnych uległo zniszczeniu. Ostatecznie Chicago zostało odbite przez Autoboty i wojsko, a armia wroga została wybita.

Cztery lata po oblężeniu miasto zostało przywrócone do życia, a zniszczenia uległy naprawieniu. Podczas postoju Lockdown'a, jego statek stacjonował nad miastem. Podczas akcji odbicia Optimusa, Autoboty ukradły z niego kilka latających jednostek, co wywołało pościg z użyciem cybertrońskich myśliwców szturmowych. Podczas powietrznego starcia doszło do kilku zniszczeń, jednak nieporównywalnie mniejszych niż podczas oblężenia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki