FANDOM

Bumble-bee

Bumblebee wraz z działkiem.

Bumblebee - jeden z najważniejszych Autobotów, pełniący funkcje zwiadowcy i bojownika. Zapisał się w historii jako ochroniarz oraz przyjaciel Samuela Witwicky. Był niemową; jego imię można przetłumaczyć jako "Trzmiel".

Charakterystyka

Bumblebee był średniej wielkości robotem o muskularnej budowie ciała i proporcjonalnej sylwetce. W protoformie miał srebrnoszarą barwę, w ziemskim trybie zaś żółtą w czarne pasy. Transformował się początkowo w zdezelowany samochód Chevrolet Camaro 1977, a następnie w jego nowsze wersje z 2007 i 2009. Ze względu na taki sam kolor i markę samochodu, dwukrotna zmiana alt-modu nie wpłynęła na jego wygląd.

Jego główną bronią było jedno,później para działek plazmowych. W czwartej części zyskał również ostrza.W trybie bojowym na jego głowie pojawiała się maska z niebieskim wizjerem. Charakterystyczną cechą jego sylwetki była para odstających drzwi samochodowych na plecach[w czwartej części już ich nie posiada],które w połączeniu z jego kolorem rzeczywiście nasuwały na myśl trzmiela. Pomimo swojego przeciętnego wzrostu[sześć metrów], był jednym z najsilniejszych i najodważniejszych Autobotów.

Miał pogodny i przyjazny charakter. Jeszcze podczas walk w kosmosie doznał uszkodzenia procesora mowy, w związku z czym stracił umiejętność mówienia. Porozumiewał się za pomocą radia - odtwarzał fragmenty piosenek, wywiadów i audycji formując z nich swoje wypowiedzi. Po zakończeniu bitwy o Mission City nieoczekiwanie zdołał wypowiedzieć kilka słów - poprosił o możliwość zostania z chłopakiem.

Był jedynym z Autobotów nie będącym w organizacji NEST. Zamiast tego ukrywał się wśród ludzi jako opiekun Sama.

Losy

Początki

Nieznana jest data stworzenia Bumblebee. Oczywiste jest jednak to, że robot ten powstał na swojej ojczystej planecie - Cybertronie. Niebawem, gdy wybuchła wojna między Autobotami, a Deceptikonami Bumblebee był jednym z walczących robotów po stronie Autobotów. W czasie walk uszkodził sobie syntezator mowy, w wyniku czego później porozumiewał się przez radio. Nad syntezatorem mowy Autobota pracował Ratchet - oficer medyczny Autobotów.

Niebawem Optimus Prime wysłał Bumblebee w kosmos w poszukiwaniu zaginionej Wszechiskry. Bumblebee przeszukiwał Układ Słoneczny, będąc cały czas pod ostrzałej Starscreama i Barricade' a.

Przybycie na Ziemię

Gf-H8zb-Pay9-AJCT transformers-5-bumblebee-walczy-z-nazistami-w-nowych-scenach-kiedy-ostatni-rycerz (1)

Bumblebee w czasach II wojny światowej

Nie wiadomo, kiedy Bumblebee pojawił się na Ziemi. Wiadome jest jednak to, że był już na niej w czasach II wojny światowej. Niebawem po raz pierwszy poznał sir Edmunda Burtona i walczył przeciwko nazistom, kiedy to pomagał Diabelskiej Brygadzie, która przesądziła losy wojny.

Przybycie na Marsa

W 2003 r. Bumblebee wylądował na Marsie w poszukiwaniu Wszechiskry. Tam sfilmowała go sonda ziemska, Beagle 2, która Bumblebee zniszczył. Sprawę ściśle utajono.

Niebawem Bumblebee wrócił na Ziemię.

Transformers

W 2007 r. Bumblebee zlokalizował Sama Witwicky'ego, który mógł doprowadzić Autoboty do Wszechiskry. Autobot wówczas ukrył się na parkinu samochodowym u sprzedawcy używanych samochodó, Bobby' ego Bolivii. Kiedy Sam przyjechał wraz z ojcem, który chciał mu kupić auto Bumblebee "zachęcił" sprzedawcę do sprzedania Samowi właśnie jego poprzez włączenie radia o wysokiej częstotliwości oraz wybijając szyby w sąsiednich samochodach.

Po staniu się pierwszym samochodem chłopaka, Bumblebee pozostawał bierny, od czasu do czasu wycinając jakieś numery swojemu właścicielowi. Dyskretnie pomógł mu w zaczepieniu jego przyszłej dziewczyny, Mikeli. Pewnej nocy wyjechał z garażu i na odludnym złomowisku nadał sygnał do znajdujących się w kosmosie Autobotów, co nie pozostało niezauważone przez Sama.

Camaro2006

Bumblebee jako Chevrolet Camaro 2007

Kilka dni później Sam został zaatakowany przez Barricade'a, wobec czego Bumblebee ujawnił się i stoczył z nim walkę. Deceptikon przegrał i uciekł, by przez dłuższy czas uchodzić za zmarłego. Sam i Mikela zaufali mu i pojechali z nim na spotkanie z pozostałymi Autobotami. Bo drodze Bumblebee, dotknięty uwagą Mikeli o swoim zdezelowanym alt-modzie, zmienił go na Camaro 2007.

Po spotkaniu z Optimusem cała grupa udała się pod dom Sama i czekała aż chłopak odnajdzie potrzebne im okulary swojego pradziadka. Okulary zostały odnalezione, jednak chwilę później do domu wkroczył oddział Sektora 7 i aresztował Sama, jego rodzinę i Mikaele. Gdy jechali przez miasto, Autoboty odbiły nastolatków i rozbroiły ochroniarzy. Gdy usiłowały się wycofać, nadleciały helikoptery Sektora 7, które wraz z oddziałem komandosów schwytały Bumblebee. Jego towarzysze, nie chcąc krzywdzić ludzi, musiały bezczynnie patrzeć na obezwładnienie swojego towarzysza.

Obezwładniony Bumblebee został przetransportowany do bazy S7 na rzece Kolorado. Tam miał zostać zamrożony i poddany badaniom naukowym. Jednak sytuacja uległa gwałtownej zmianie - na prośbę Sama Bumblebee został oswobodzony i miał pomóc ludziom z zażegnaniu zaistniałego kryzysu. Gdy pokazano mu Wszechiskrę przechowywaną w hangarze, zmniejszył ją do rozmiarów piłki by móc ją szybciej przetransportować. Gdy Megatron zaczął rozmarzać, Autobot wywiózł Kość z bazy do położonego nieopodal miasta Mission City

Movie MissionCityBattle1

Bumblebee w czasie bitwy o Mission City

W mieście rozpętała się zaciekła bitwa, której Bumblebee był pierwszą ofiarą. W wyniku ostrzału z powietrza przeprowadzonego przez Starscreama, stracił obie nogi. Przekazał więc artefakt chłopakowi, by ten przekazał go wojsku. 

Utrata nóg nie zmniejszyła jego chęci walki - Mikeala pomogła mu "zacumować" się na lawecie i ruszyła nią przez pole bitwy, Bumblebee zaś strzelał do przeciwników. Udało mu się postrzelić w iskrę Brawla, walczącego z grupą żołnierzy. 

Po skończonej bitwie dotąd niememu robotowi udało się wypowiedzieć kilka słów - poprosił o możliwość pozostania z Samem. Na tym skończyła się jego zdolność mowy, jednak Ratchet zrekonstruował mu utracone nogi i przywrócił sprawność fizyczną.

Transformers: Zemsta Upadłych

Po zakończeniu walk o Wszechiskrę Bumblebee postanowił pozostać wraz z Samem i chronić go przed ewentualną zemstą. Mieszkał w garażu i pełnił funkcję zwykłego samochodu. O jego istnieniu wiedziała tylko dziewczyna Sama oraz jego rodzina. Wszelkie kłopoty i zniszczenia, które mógł sprawić mieszkający w ogródku olbrzym były tuszowane i naprawiana przez specjalną jednostkę rządową.

Sam nie planował zabrać go ze sobą na studia do Filadelfii (regulamin zabraniał pierwszoklasistom posiadania aut), jednak Bee nie posłuchał go i przejechał setki kilometrów za nim, prosto pod uniwersytet.

W Filadelfii bohaterowie nie zagościli zbyt długo - wpierw Sam został zaatakowany przez Pretendera, potem porwany przez Megatrona, Grindora i Starscreama. Jak się okazało, był to zamach nie tylko na niego, ale też Optimusa. W trakcie konfrontacji lider Autobotów został zabity, zaś Sam wraz z dwójką innych ludzi, Bumblebee i Bliźniakami musieli skryć się w odludnej okolicy Filadelfii.

By poznać zagadkę symboli, które widział chłopak, bohaterowie dotarli do Simmonsa i Jetfire'a. Ten ostatni teleportował ich w okolice Egiptu, gdzie ukrywając się przed władzami i Deceptikonami kontynuowali swoje poszukiwania.

10

Bumblebee w czasie bitwy o Gizę

Finałem ich podróży była bitwa pomiędzy NEST a całym oddziałem Deceptikonów pod wodzą Upadłego. W trakcie walki Bee uratował Sama, który wpadł w zasadzkę. Przynętą mieli być jego rodzice, pilnowani przez Rampage i Ravage'a. Autobot w widowiskowym pojedynku zabił Constructicona i rozerwał na dwie części mechaniczną bestię.

Po bitwie wraz ze wszystkimi został przetransportowany na pokład lotniskowca USS John Stennis.

Transformers: Ciemna strona Księżyca

Po bitwie o Gizę Bumblebee pozostał wraz z Samem, nadal pełniąc funkcję jego ochroniarza i towarzysza. Wciąż nie brał udziału w akcjach NEST, pozostając w Waszyngtonie z chłopakiem.

W 2011 r. Bumblebee na rozkaz Optimusa Prime' a na chwilę opuścił Sama i wyłapywał niedobitki Deceptikonów. Niebawem, gdy Autoboty trafiły na ślad zaginionej przed laty Arki(statku Cybertroniańskiego, który w ostatnich dniach Wielkiej Wojny wywoził technologie dające szansę na zwycięstwo jedenej ze stron) Bumblebee poleciał wraz z Autobotami na Księżyc, by odzyskać zawartość statku.

Po misji na Księżycu Bumblebee powrócił do Sama, gdzie uratował go przed wojskiem, który nie chciał go wpuścić do bazy NEST. Żołty Autobot spędził trochę czasu z Samem. Niebawem wziął udział w walkach w Waszyngtonie, gdzie chronił Sama i był świadkiem, jak Sentinel Prime przyznał się do zawarcia przed laty paktu z Megatronem.

Dotm-soundwave-film-death

Bumblebee walczący w bitwie o Chicago

Po tych wydarzeniach Bumblebee wraz z innymi Autobotami udawał, że opuszcza Ziemię. Statek, którym leciał był celowo podstawiony pod ogień Deceptikona Starscreama. Później żołty Autobot wraz z resztą swoich powrócił do Chicago, gdzie rozegrała się bitwa. Bumblebee pomógł Samowi ratować jego dziewczynę, Carly sterując cybertroniański myśliwiec wroga. Później walczył w bitwie. W jej czasie został schwytany przez Barricade' a i Soundwave' a i skazany na śmierć. Na szczęście w ostatniej chwili nadeszła odsiecz i Bumblebee się uwolnił, po czym pokonał i zabił swego oprawcę. Wraz z pozostałymi Autobotami wziął udział w ostatecznej walce, z której wyszedł bez szwanku.

Transformers: Wiek zagłady

Na skutek polowania ludzi na Autoboty, Bumblebee został zmuszony do opuszczenia Sama i życia w ukryciu. Niebawem na wskutek chwilowej nieobecności Optimusa Prime' a Bumblebee został chwilowym dowódcą Autobotów, co niepodobało się Driftowi.

Bumblebee-chevrolet-camaro-ss-1967 19506808

Chwilowy wygląd ukrywającego się przed ludźmi Bumblebee

Kiedy w 2014 r. Optimus powrócił do Autobotów Bumblebee pomagał Prime' owi w ataku na KSI - firmy zajmującej się tworzeniem maszyn będących kopią Transformersów, która w tym celu wykorzystywał ciała zabitych Transformersów. W tym też roku Bumblebee brał czynny udział w konfrontacji z Lockdownem i Galvatronem. Niebawem Bumblebee walczył w bitwie o HongKong, gdzie przypadło mu dowodzenie Dinobotem Strafe' em. Wieczorem po bitwie Bumblebee był świadkiem, jak Optimus opuszcza Ziemię w poszukiwaniu swoich Stwórców. Został wówczas ponownie przywódcą Autobotów.

Transformers: Ostatni Rycerz

Po opuszczeniu Ziemi przez Optimusa Prime' a Bumblebee pomagał Cade' owi Yeagerowi w walkach z Deceptikonami i ocaleniu świata. W pewnym momencie został postrzelony przez ludzi i podzielony na kawałki. Autobot zdołał się jednak połączyć ponownie i dalej żyć. Dzięki Cade' owi w 2017 r. Autobot zaczął prawdziwie mówić. Walczył, gdy przyleciały drony szukające Cade' a, by wsadzić go do więzienia oraz walczył z Deceptikonami.

Niebawem Bumblebee poleciał wraz z Cade' em do Wielkiej Brytanii, gdzie ponownie spotkał sir Edmunda Burtona, z którym miał już styczność w czasie II wojny światowej. Później żółty Autobot popłynął wraz z Cade' em i Vivian Wembley pod wodę, by odzyskać włócznię Merlina, która była konieczna do uratowania Ziemi przed zbliżającym się Cybertronem.

Transformers-0

Pojedynek Bumblebee z Optimusem

Niebawem na Ziemię powrócił Optimus Prime zahipnotyzowany przez Quintessę i bedący w wyniku tego chwilowo po jej stronie. W wyniku tego próbował zabić Bumblebee, z którym stoczył pojedynek. Na szczęście, kiedy Bumblebee przemówił do Prime' a swoim głosem hipnoza przestała działać i Optimus powrócił na stronę dobra. Później Bumblebee uczestniczył w ostatecznej bitwie, od której wyniku zależały losy świata. W czasie bitwy ,,zabił'' Quintessę, która jednak przeżyła i pojawiła się na pustyni przy jednym z rogów Unicrona.