FANDOM

BattleOfMatrix
BattleOfMatrix2

Bitwa o Matrycę - pierwszy wielki konflikt zbrojny Cybertronian, rozegrany około 17.000 lat p.n.e. czasu ziemskiego na terenie dzisiejszej Azji. Jedna z największych bitew w historii tej rasy, prowadząca do pierwszego rozłamu i powstania frakcji Deceptikonów.

Wprowadzenie

Około 17 000 lat p.n.e. grupa Transformerów dowodzona przez legendarnych Siedmiu Prime’ów zawędrowała aż na Ziemię. Wylądowali w okolicach kontynentu Azjatyckiego. Nie znajdując śladu cywilizacji, Prime’owie wznieśli na miejscu gigantyczną machinę z zamiarem unicestwienia Słońca.

Gdy jednak dostrzeżono obecność ludzi pierwotnych, Primeo’wie postanowili zaniechać tego projektu. Jednak jeden z braci, nazwany później Upadłym, sprzeciwił się pozostałym i chciał uruchomić maszynę. On i jego zwolennicy stoczyli wielką bitwę z siłami pozostałych Prime’ów, której ceną była Matryca.

Cele

Celem Upadłego było zdobycie Matrycy Przywództwa i uruchomienie machiny, oraz zabicie jak najwięcej wrogów. Celem pozostałych Prime'ów było niedopuszczenie do tego i ocalenie ziemskiego gatunku.

Uczestnicy i siły zbrojne

'
Siły Upadłego Siły Prime'ów
Upadły  Sześciu Prime'ów
  • Kilkuset Pionierów
  • Kilkuset Pionierów

Przebieg

Niewiele wiadomo o przebiegu tej bitwy. Wiadomo jedynie, że była jedną z największych i najkrwawszych potyczek w dziejach tej rasy. Po każdej ze stron walczyło kilkuset uczestników, co w porównaniu do np. Bitwy o Wszechiskrę, w której po każdej stronie walczyło 5 Cybertronian, było olbrzymią liczbą.

Do starcia doszło na wyżynie w bliżej nieznanych górach prehistorycznej Azji. Nie została ona rozstrzygnięta. Po tysiącach lat stała się legendą i została zapomniana.