FANDOM

BattleOfMatrix

Pole bitwy

Bitwa o Matrycę - pierwszy wielki konflikt zbrojny Cybertronian, rozegrany około 17 000 lat p.n.e. na Ziemi na terenie dzisiejszej Azji. Jedna z największych bitew w historii tej rasy, prowadząca do pierwszego rozłamu i powstania frakcji Deceptikonów.

Przyczyny

BattleOfMatrix2

Walczący ze sobą bracia

Około 17 000 lat p.n.e. grupa Transformerów dowodzona przez legendarnych Siedmiu Prime’ów zawędrowała aż na Ziemię. Wylądowali w okolicach kontynentu azjatyckiego. Nie znajdując śladu cywilizacji, Prime’owie wznieśli na miejscu gigantyczną machinę z zamiarem unicestwienia Słońca w celu pozyskania Energonu.

Gdy dostrzeżono obecność ludzi pierwotnych, Prime’owie postanowili zaniechać tego projektu. Jednak jeden z braci, nazwany później Upadłym, sprzeciwił się pozostałym i chciał uruchomić maszynę. On i jego zwolennicy stoczyli wielką bitwę z siłami pozostałych Prime’ów, której ceną była Matryca - artefakt niezbędny do włączenia Żniwarza Słońc.

Cele

Celem Upadłego było zdobycie Matrycy Przywództwa i uruchomienie machiny, oraz zabicie jak najwięcej wrogów. Celem pozostałych Prime'ów było niedopuszczenie do tego i ocalenie ziemskiego gatunku.

Uczestnicy i siły zbrojne

'
Siły Upadłego Siły Prime'ów
Upadły  Sześciu Prime'ów
  • Kilkuset Pionierów
  • Kilkuset Pionierów

Przebieg

Niewiele wiadomo o przebiegu tej bitwy. Wiadomo jedynie, że była jedną z największych i najkrwawszych potyczek w dziejach tej rasy. Po każdej ze stron walczyło kilkuset uczestników, co w porównaniu do np. Bitwy o Wszechiskrę, w której po każdej stronie walczyło 5 Cybertronian, było olbrzymią liczbą.

Do starcia doszło na wyżynie w bliżej nieznanych górach prehistorycznej Azji. Wojska sześciu Prime' ów walczyli z Upadłym chcącym zdobyć Matrycę, by włączyć Żniwarz. W czasie bitwy Upadły okazał się silniejszy od swoich braci. Pozostałych sześciu Prime' ów, którzy wiedzieli że przegrają postanowiło zaniechać dalszej walki i w inny sposób ukryć Matrycę przed Upadłym. Bitwa została zatem nierozstrzygnięta.

Skutki

Jako, że Upadły był silniejsi pozostali Prime' owie wykradli Matrycę i przenieśli Żniwarz Słońc na tereny dzisiejszego Egiptu, by Upadły go nie znalazł. Nie chcąc, by w jego ręce wpadła Matryca Prime' owie na terenie dzisiejszej Petry w Jordani zbudowali grobowiec z własnych ciał(poświęcając się przy okazji), gdzie ukryli Matrycę.