FANDOM

Szablon:Seria info Tab

Beast Machines (dosł. Mechaniczne Bestie, polski tytuł: Transformerzy) to seria powstała w USA. Jest tak naprawdę kontynuacją serii Beast Wars.

Fabuła

Sezon 1

Maximale wróciły na Cybertron. Jednak wiele się zmieniło. Okazało się, że wirus zablokował Maximalom zdolność transformacji, niektórzy z Transmetalu wrócili do swej pierwotnej formy, a niektórzy zostali pozbawieni ciał. Co dziwniejsza, wirus wymazał z procesorów Maximali pamięć. Okazało się też, że Cybertron jest pod władzą robotów znanych jako "Vechikony". Jedynie czworo Maximali: Optimus Primal, Rattrap, Cheetor i Blackarachnia udaje się ocalić, lecz powodu wirusa nie mogą się transformować. Optimus wraz z pozostałą trójką dociera do Wyroczni, tajemniczego superkomutera w rdzeniu Cybertronu. Tam wszyscy przechodzą Reformatowanie, dzięki czemu zyskują techno-organiczne ciała, ale transformacja nie przychodzi im z łatwością, ponieważ muszą zachować równowagę pomiędzy technologią, a naturą. Maximale odkrywają, że władcą Vechikonów był Megatron, ich odwieczny wróg, który zamierzał przekształcić Cybertron w pełną technologiczną perfekcję.

Megatron, wiedząc że bezmyślne automaty nie pokonają Maximali, postanawia posłużyć się Iskrami trzech Transformerów, które daje trzem Vechikonom: Jetstorm, Thrust i Tankorowi. Maximale w końcu opanowują równowagę transformacji. Udaje się im zdobyć sprzymieżeńca, Nighscreama, który jako jedyny transformer z Cybertronu przetrwał atak wirusa. Wkrótce podczas próby uwolnienia Tankora Maximale dowiadują się, że w czasie powrotu na Cybertron Megatron się uwolnił, a przyczyną powrotu do pierwotnej formy z Transmetalu był wirus gazowy. Dowiadują się też, że Tankor to naprawdę Rhinox. Jednakże czas Rhinoxa spędzony w Tankorze sprawił, że Rhinox zupełnie stracił cechy Maximala i stał się wrogiem swych byłych przyjaciół. Maximale odkrywają, że ich misją jest przywrócenie organicznej natury na Cybertronie. Tymczasem Tankor przeprogramowuje Diagnostyczny Dron Megatrona i objawia, że zamierza osobiście stać się władcą planety pełnej technologii, gdyż uważa że Megatron nie ma prawa rządzić Cybertronem ze względu na posiadanie organicznych elementów. W tym celu przejmuje Klucz do Vectora Sigmy, starożytny komputer, który przemienia organiczną naturę w technomaterię. Tworząc skomplikowaną sieć podstępów, Tankor najpierw pozoruje swoją "śmierć" przez przeciążenie systemów Kluczem, a potem w tajemnicy przekazuje nieświadomemu Rattrapowi program katalizatora, przez co rośliny stawają się coraz większe i niekontrolowane. Ostatecznie za pośrednictwem Diagnostycznego Drona, Tankor przekazuje Optimusowi Primal wizję Komnaty Energii Plazmowej, system kontroli Cybertronu. W ostatecznej bitwie Maximale zostają zarażeni Kluczem do Vectora Sigmy, a Tankor podejmuje próbę osobistego wyeliminowania Megatrona, lecz nie udaje mu się, gdyż program zainstalowany w nim nie pozwolił mu zabić swego stworzyciela. Ostatecznie Optimus Primal i Megatron uwalniają swe bronie zagłady, w wyniku czego powstaje niszczycielski huragan, który "pożera" Optimusa...

Sezon 2

W wyniku kolizji dwóch broni zagłady Optimus ginie i odkrywa, że totalna zagłada została spowodowana przez jego fanatyzm. Dzięki wsparciu słów iskry "dobrego" Rhinoxa, Optimus Primal wychwytuje wiązki Klucza do Vector Sigmy i Komnaty Energii Plazmowej i wysyła je do Wyroczni, przy tym ginąc, ale za to uwalniając Maximali spod wpływu zarażenia technomaterii i wyłączając wszystkie roboty Megatrona. Dzięki Matrycy Optimus odkrywa prawdziwy sens misji: ich misją jest przywrócenie równowagi technologi i natury na Cybertronie i powraca jako prawdziwy dowódca Maximali. Podczas misji Maximale znajdują Noble'a, tajemniczego, czysto-organicznego Transformera, który trasformuje się w niekontrolowaną bestię "Savage". Niestety, odkrywają, że ich nowy sojusznik to Megatron, który w wyniku eksplozji oddzielił swe technologiczne ciało od organicznego, lecz jego iskra pozostała w organicznej połowie. Iskra Megatrona osiedla się w "Grand Mal" - ogromnej, latającej fortecy, która przypomina jego głowę i reaktywuje wszystkie systemy Cybertronu, ponownie wczynając wojnę z Maximalami.

W pewnym momencie Blackarachnia za pomocą urządzenia Rattrapa urządza zasadzkę na Jetstorma i zmienia go z powrotem w Silverbolta jako techno-organicznego kondora, lecz jej narzeczony z powodu Megatrona stracił honor i stał się osobnikiem o poważnej naturze. Wkrótce potem do Maximali przyłącza się przybyszka z roślinnej planety, Botanica.

Przekonany, że Thrust nie da rady już walczyć przeciwko ośmioro Maximalom, Megatron używa iskier i aktywuje dwóch największych generałów i mistrzów strategii - Obsidiana i Strikę. Podczas jednej z walk, Megatron pod postacią holoprojekcji Optimusa Prime'a ściąga od Optimusa Primala część Wyroczni, przez co planuje dokonać swego "przebóstwienia" poprzez absorpcję Iskier byłych Transformerów. Podczas walki Noble/Savage powraca jako prymitywna dzika bestia, która poświęca się dla ochrony Nightscreama. Poruszony jego poświęceniem, uwalnia niszczycielski "Soniczny Krzyk", który doszczętnie niszczy Megatrona.

Maximale przejmują zarówno bazę Magatrona, jak i uwięzione Iskry, a dodatkowo tymczasowo przeciągają Obsidiana i Strikę na ich stronę. Niestety, iskra Megatrona przetrwała i z powodu ataku Nightscreama została zdepolaryzowana. Rattrap repolaryzuje Iskrę i Megatron zostaje uwięziony w ciele Diagnostycnzego Drona, lecz Obsidian i Strika ponownie stają się jego generałami.

Megatron rozkazuje Obsidian'owi, Strice i Thrust'owi przypuścić zmasowany atak na Grand Mal. Chociaż fabryka robotów została zniszczona, drony i tak niszczą silniki statku, powodując jego rozbicie. W ostatecznej walce techno-organiczny sad zostaje zniszczony, i chociaż Cheetor wysłał Strikę i Obsidiana na orbitę i pozbawił Thrusta jego Iskry, to jednak automaty pozbawiają wszystkie Maximale iskier, a Megatron w technologicznym ciele -modelu Optymalnego Optimusa- walczy z Optimusem Primalem i po mimo "przebóstwienia" i próby transformacji organicznego rdzenia w technomaterię, zostaje zepchnięty do rdzenia wraz z Optimusem, w wyniku czego dochodzi do perfekcyjnego reformatowania Cybertronu.

Epizody

Sezon 1

  1. Reformatowanie
  2. Pan Domu
  3. Ognie Przeszłości
  4. Pogoń Za Najemnikami
  5. Zakazany Owoc
  6. Słabe Ogniwo
  7. Objawienie Cz.1 - Odkrycie
  8. Objawienie Cz.2 - Zstąpienie
  9. Objawienie Cz.3 - Apokalipsa
  10. Ocalały
  11. Klucz
  12. Katalizator
  13. Koniec Drogi

Sezon 2

  1. Zbrodniarz I Zbawiciel
  2. Szlachetny Dzikus
  3. Pometeusz Uwolniony Z Okowów
  4. Rycerz Ciemności
  5. Wilk w Owczej Skórze
  6. Ziemia Ojczysta
  7. Wojna Iskier Cz.1 - Uderzenie
  8. Wojna Iskier Cz.2 - Poszukiwanie
  9. Wojna Iskier Cz.3 - Oblężenie
  10. Iskra Ciemności
  11. Gra Końcowa Cz.1 - Równa Pochyła
  12. Gra Końcowa Cz.2 - Kiedy Legendy Upadają
  13. Gra Końcowa Cz.3 - Nasiona Przyszłości

Postacie

Maximale

Vechikony

Inni