FANDOM

Beast Machines (Cartoon)
{{{grafika}}}
Transformerzy
{{{Ilość odcinków}}}
Reformatowanie
{{{Ostatni odcinek}}}
{{{Język}}}
{{{Premiera}}}

Beast Machines (dosł. Mechaniczne Bestie, polski tytuł: Transformerzy) to seria powstała w USA. Jest tak naprawdę kontynuacją serii Beast Wars.

Fabuła Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Maximale wróciły na Cybertron. Jednak wiele się zmieniło. Okazało się, że wirus zablokował Maximalom zdolność transformacji, niektórzy z Transmetalu wrócili do swej pierwotnej formy, a niektórzy zostali pozbawieni ciał. Co dziwniejsza, wirus wymazał z procesorów Maximali pamięć. Okazało się też, że Cybertron jest pod władzą robotów znanych jako "Vechikony". Jedynie czworo Maximali: Optimus Primal, Rattrap, Cheetor i Blackarachnia udaje się ocalić, lecz powodu wirusa nie mogą się transformować. Optimus wraz z pozostałą trójką dociera do Wyroczni, tajemniczego superkomutera w rdzeniu Cybertronu. Tam wszyscy przechodzą Reformatowanie, dzięki czemu zyskują techno-organiczne ciała, ale transformacja nie przychodzi im z łatwością, ponieważ muszą zachować równowagę pomiędzy technologią, a naturą. Maximale odkrywają, że władcą Vechikonów był Megatron, ich odwieczny wróg, który zamierzał przekształcić Cybertron w pełną technologiczną perfekcję.

Megatron, wiedząc że bezmyślne automaty nie pokonają Maximali, postanawia posłużyć się Iskrami trzech Transformerów, które daje trzem Vechikonom: Jetstorm, Thrust i Tankorowi. Maximale w końcu opanowują równowagę transformacji. Udaje się im zdobyć sprzymieżeńca, Nighscreama, który jako jedyny transformer z Cybertronu przetrwał atak wirusa. Wkrótce podczas próby uwolnienia Tankora Maximale dowiadują się, że w czasie powrotu na Cybertron Megatron się uwolnił, a przyczyną powrotu do pierwotnej formy z Transmetalu był wirus gazowy. Dowiadują się też, że Tankor to naprawdę Rhinox. Jednakże czas Rhinoxa spędzony w Tankorze sprawił, że Rhinox zupełnie stracił cechy Maximala i stał się wrogiem swych byłych przyjaciół. Maximale odkrywają, że ich misją jest przywrócenie organicznej natury na Cybertronie. Tymczasem Tankor przeprogramowuje Diagnostyczny Dron Megatrona i objawia, że zamierza osobiście stać się władcą planety pełnej technologii, gdyż uważa że Megatron nie ma prawa rządzić Cybertronem ze względu na posiadanie organicznych elementów. W tym celu przejmuje Klucz do Vectora Sigmy, starożytny komputer, który przemienia organiczną naturę w technomaterię. Tworząc skomplikowaną sieć podstępów, Tankor najpierw pozoruje swoją "śmierć" przez przeciążenie systemów Kluczem, a potem w tajemnicy przekazuje nieświadomemu Rattrapowi program katalizatora, przez co rośliny stawają się coraz większe i niekontrolowane. Ostatecznie za pośrednictwem Diagnostycznego Drona, Tankor przekazuje Optimusowi Primal wizję Komnaty Energii Plazmowej, system kontroli Cybertronu. W ostatecznej bitwie Maximale zostają zarażeni Kluczem do Vectora Sigmy, a Tankor podejmuje próbę osobistego wyeliminowania Megatrona, lecz nie udaje mu się, gdyż program zainstalowany w nim nie pozwolił mu zabić swego stworzyciela. Ostatecznie Optimus Primal i Megatron uwalniają swe bronie zagłady, w wyniku czego powstaje niszczycielski huragan, który "pożera" Optimusa...

Sezon 2 Edytuj

W wyniku kolizji dwóch broni zagłady Optimus ginie i odkrywa, że totalna zagłada została spowodowana przez jego fanatyzm. Dzięki wsparciu słów iskry "dobrego" Rhinoxa, Optimus Primal wychwytuje wiązki Klucza do Vector Sigmy i Komnaty Energii Plazmowej i wysyła je do Wyroczni, przy tym ginąc, ale za to uwalniając Maximali spod wpływu zarażenia technomaterii i wyłączając wszystkie roboty Megatrona. Dzięki Matrycy Optimus odkrywa prawdziwy sens misji: ich misją jest przywrócenie równowagi technologi i natury na Cybertronie i powraca jako prawdziwy dowódca Maximali. Podczas misji Maximale znajdują Noble'a, tajemniczego, czysto-organicznego Transformera, który trasformuje się w niekontrolowaną bestię "Savage". Niestety, odkrywają, że ich nowy sojusznik to Megatron, który w wyniku eksplozji oddzielił swe technologiczne ciało od organicznego, lecz jego iskra pozostała w organicznej połowie. Iskra Megatrona osiedla się w "Grand Mal" - ogromnej, latającej fortecy, która przypomina jego głowę i reaktywuje wszystkie systemy Cybertronu, ponownie wczynając wojnę z Maximalami.

W pewnym momencie Blackarachnia za pomocą urządzenia Rattrapa urządza zasadzkę na Jetstorma i zmienia go z powrotem w Silverbolta jako techno-organicznego kondora, lecz jej narzeczony z powodu Megatrona stracił honor i stał się osobnikiem o poważnej naturze. Wkrótce potem do Maximali przyłącza się przybyszka z roślinnej planety, Botanica.

Przekonany, że Thrust nie da rady już walczyć przeciwko ośmioro Maximalom, Megatron używa iskier i aktywuje dwóch największych generałów i mistrzów strategii - Obsidiana i Strikę. Podczas jednej z walk, Megatron pod postacią holoprojekcji Optimusa Prime'a ściąga od Optimusa Primala część Wyroczni, przez co planuje dokonać swego "przebóstwienia" poprzez absorpcję Iskier byłych Transformerów. Podczas walki Noble/Savage powraca jako prymitywna dzika bestia, która poświęca się dla ochrony Nightscreama. Poruszony jego poświęceniem, uwalnia niszczycielski "Soniczny Krzyk", który doszczętnie niszczy Megatrona.

Maximale przejmują zarówno bazę Magatrona, jak i uwięzione Iskry, a dodatkowo tymczasowo przeciągają Obsidiana i Strikę na ich stronę. Niestety, iskra Megatrona przetrwała i z powodu ataku Nightscreama została zdepolaryzowana. Rattrap repolaryzuje Iskrę i Megatron zostaje uwięziony w ciele Diagnostycnzego Drona, lecz Obsidian i Strika ponownie stają się jego generałami.

Megatron rozkazuje Obsidian'owi, Strice i Thrust'owi przypuścić zmasowany atak na Grand Mal. Chociaż fabryka robotów została zniszczona, drony i tak niszczą silniki statku, powodując jego rozbicie. W ostatecznej walce techno-organiczny sad zostaje zniszczony, i chociaż Cheetor wysłał Strikę i Obsidiana na orbitę i pozbawił Thrusta jego Iskry, to jednak automaty pozbawiają wszystkie Maximale iskier, a Megatron w technologicznym ciele -modelu Optymalnego Optimusa- walczy z Optimusem Primalem i po mimo "przebóstwienia" i próby transformacji organicznego rdzenia w technomaterię, zostaje zepchnięty do rdzenia wraz z Optimusem, w wyniku czego dochodzi do perfekcyjnego reformatowania Cybertronu.

Epizody Edytuj

Sezon 1Edytuj

  1. Reformatowanie
  2. Pan Domu
  3. Ognie Przeszłości
  4. Pogoń Za Najemnikami
  5. Zakazany Owoc
  6. Słabe Ogniwo
  7. Objawienie Cz.1 - Odkrycie
  8. Objawienie Cz.2 - Zstąpienie
  9. Objawienie Cz.3 - Apokalipsa
  10. Ocalały
  11. Klucz
  12. Katalizator
  13. Koniec Drogi

Sezon 2Edytuj

  1. Zbrodniarz I Zbawiciel
  2. Szlachetny Dzikus
  3. Pometeusz Uwolniony Z Okowów
  4. Rycerz Ciemności
  5. Wilk w Owczej Skórze
  6. Ziemia Ojczysta
  7. Wojna Iskier Cz.1 - Uderzenie
  8. Wojna Iskier Cz.2 - Poszukiwanie
  9. Wojna Iskier Cz.3 - Oblężenie
  10. Iskra Ciemności
  11. Gra Końcowa Cz.1 - Równa Pochyła
  12. Gra Końcowa Cz.2 - Kiedy Legendy Upadają
  13. Gra Końcowa Cz.3 - Nasiona Przyszłości

PostacieEdytuj

MaximaleEdytuj

VechikonyEdytuj

InniEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki