FANDOM

Ark1

Arka od przodu

Arka – cybertrojański statek kosmiczny zbudowany przez Autoboty i dowodzony przez Sentinela Prime' a. Ukrywał w sobie technologię Mostu Kosmicznego oraz jego filarów; rozbił się na powierzchni Księżyca. Stał się przyczyną wyścigu pomiędzy ZSRR a USA o lądowanie na satelicie.

Charakterystyka

Arka była szerokim okrętem o zwartym kształcie, jej długość wynosiła ponad 200 metrów. Pośrodku pojazdu, na dziobie, znajdował się kokpit. Po obu stronach umieszczone były symetryczne dobudówki przypominające skrzydła. W kokpicie oraz na skrzydłach umieszczone były liczne stanowiska ogniowe i działa. Na tylniej stronie skrzydeł znajdowały się dwie pary dużych silników. Prócz tego z tyłu pojazdu wyrastała się para długich, szpikulcowatych konstrukcji oraz para płyt przypominających stateczniki. Znajdowały się tam też niewielkie silniki dodatkowe.

Okręt mógł się transformować. W razie potrzeby kokpit odłączał się i przesuwał na rufę, by kanonierzy mogli strzelać do ścigających statek myśliwców.

W skład uzbrojenia Arki wchodziły liczne stanowiska ogniowe wyposażone w karabiny maszynowe. Na skrzydłach znajdowały się też wyrzutnie rakiet.

Historia

Początki

Statek Arka został zbudowany prawdopodobnie przez Transformersy. Był to cybertroniański statek. Nie wiadomo czy Arka latała już wcześniej zanim odleciała z Cybertronu po raz ostatni.

Ostatni odlot z Cybertronu

Ark4

Arka ścigana przez myśliwce

W ostatnich dniach Wielkiej Wojny dowódca Autobotów, Sentinel Prime, który widział już, że przegra wojnę zdradził Autoboty zawierając pakt z Megatronem. Postanowił, że spotka się z nim na Ziemi. W tym celu odleciał Arką z Cybertronu. Ładunek statku stanowiły dziesiątki filarów Mostu Kosmicznego, mogącego zmienić przebieg wojny. Podczas odlotu Arka była ścigana przez Deceptikony, które nie wiedziały o pakcie Megatrona z Sentinelem. Podczas wylotu z atmosfery okręt trafiły rakiety samonaprowadzające. Zginęła cała załoga, z wyjątkiem kapitana, Sentinela, który zapadł w stan uśpienia w krypcie pod pokładem. Schował przy sobie pięć filarów, w tym Filar Kontroli.

Badania ludzkie nad Arką

Ark2

Amerykańscy astronauci odkrywają wrak Arki - misja Apollo 11

Przez wieki wrak dryfował przez przestrzeń kosmiczną, aż w końcu w 1961 rozbił się na powierzchni Księżyca. Tak silny wstrząs został zarejestrowany przez ludzkie urządzenia – zarówno przez amerykańską stację w Arizonie, jak i przez sowieckie czujniki. Obie strony szybko wydedukowały, że musiała za to odpowiadać pozaziemska inteligencja. Rozpoczął się wyścig o to kto pierwszy dotrze do wraku. Amerykanom to się udało – w 1969 ruszyła pierwsza załogowa misja na Srebrny Glob(misja Apollo 11). Buzz Aldrin i Neil Armstrong dotarli do wraku i pobrali próbki. Ludzie byli 6 razy na Księżycu i zabierali próbki.

Rosjanom nie udało się wysłać tam człowieka, jednak ich sondy dotarły do Arki i zabrały z niej ogniwo paliwowe(fragment silnika) oraz porobiły zdjęcia setek Filarów Mostu Kosmicznego na powierzchni Księżyca. Nad ogniwem paliwowym następnie przeprowadzano serię doświadczeń w Czarnobylu(sowieci sądzili, że to napęd i próbowali go tam skopiować), co ostatecznie doprowadziło do wybuchu tam elektrowni atomowej.

Odnalezienie przez Deceptikony

Po ponad czterdziestu latach przygotowujące się do Drugiej Inwazji na Ziemię Deceptikony odnalazły zagionioną Arkę. Zrabowały one z wraku okrętu wszystkie Filary Mostu Kosmicznego , z wyjątkiem tych ukrytych przez Sentinlea. Po ciemnej stronie Księżyca przygotowywały się do ataku i ukryły tam całą armię wraz z lotniskowcem desantowym.

Odnalezienie przez Autoboty

Ark3

Optimus i Ratchet we wraku Arki w 2011 r.

W 2011 r. Optimus Prime udał się wraz z ludźmi do Czarnobyla, albowiem odnaleziono tam przedmiot pochodzenia pozaziemskiego. Tam odnalezione zostało ogniwo paliwowe, które zobaczył Optimus Prime. Później poznał on prawdę o misji Apollo 11 i Arce na Księżycu od ludzi m.in: Buzza Aldrina i innych członków NASA.

W zaistniałej sytuacji Optimus Prime i Ratchet na pokładzie Xantinum polecieli na Księżyc, gdzie odnaleźli Arkę i odnaleźli uśpionego Sentinela Prime' a oraz ukryte przez niego 5 Filarów Mostu Kosmicznego, w tym filar kontroli.

Dalsze losy

Po odnalezieniu Arki przez Optimusa Prime' a wrak statku pozostał na Księżycu. W 2017 r. w Księżyc uderzył w Cybertron w wyniku czego Arka została odepchnięta w inne miejsce Księżyca. Możliwe, że jej wrak uległ większemu zniszczeniu.

Ciekawostki

W niedawno pokazanym nowym zwiastunie Transformers: Ostatni Rycerz można zobaczyć atakowany Księżyc, a na nim Arkę.